دوشنبه 7 آبان 1403

مقایسه تعداد افتخارات / بارسا - رئال مادرید: برتری با کهکشانی‌هاست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مقایسه تعداد افتخارات / بارسا - رئال مادرید: برتری با کهکشانی‌هاست

رئال مادرید از حیث کسب افتخار و تعداد جام‌های کسب شده در تاریخ، نسبت به بارسلونا برتری دارد.

به گزارش "ورزش سه"، امروز از ساعت 17:45 به وقت تهران شاهد رویارویی بارسا و رئال مادرید در ورزشگاه مونتجوئیک خواهیم بود. از دهه 20 میلادی به این بازی لقب ال‌کلاسیکو را دادند و بیش از 100 سال است که جدال رئال و بارسا مهمترین دوئل باشگاهی اسپانیا و حالا حتی دنیاست.

طبعا مقایسه بین این دو تیم در هر زمینه‌ای یکی از موضوعات جذاب رسانه‌ای و نیز میان هواداران است. در قضیه تعداد بردها در ال‌کلاسیکو رئال مادرید برتری جزئی نسبت به بارسا دارد و در زمینه تعداد افتخارات نیز برتری با رئال مادرید است.

طبق گزارش مارکا، رئال مادرید در تاریخ خود 101 جام کسب کرده و بارسلونا 99 جام. رئال مادرید زودتر از بارسلونا توانست به 100 افتخار برسد و از این جهت به خود می‌بالد. البته رئال از حیث کسب جام‌های ارزشمندتر مثل لیگ قهرمانان و لالیگا، اختلافی فاحش با بارسلونا دارد.

رئال مادرید 35 بار فاتح لالیگا شده و 14 لیگ قهرمانان نیز در کارنامه دارد. در عوض بارسا 27 بار قهرمان لالیگا شده و پنج لیگ قهرمانان را نیز فتح کرده است.

اختلاف بارسا با رئال در کوپا دل ری نیز قابل توجه است و اینجا بارسلونا برتری چشمگیری دارد. 31 جام حذفی برای بارسا و 20 جام حذفی برای رئال مادرید.

مقایسه تعداد افتخارات / بارسا - رئال مادرید: برتری با کهکشانی‌هاست 2
مقایسه تعداد افتخارات / بارسا - رئال مادرید: برتری با کهکشانی‌هاست 3