پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مقایسه صرافی ایرانی و صرافی خارجی، خرید از کدام بهتر است؟

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
مقایسه صرافی ایرانی و صرافی خارجی، خرید از کدام بهتر است؟

اخبار شرکت ها - در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را کاملا شفاف بررسی کنیم و بالاخره به این سوال دیرینه پاسخ روشنی دهیم.

دسته بندی رمزارزها

بازار رمزارز ها یکی از محبوب ترین بازارها بین سرمایه گذاران است. گرچه بازار دیجیتال خیلی دیرتر از بازار های دیگر وارد ایران شد اما امروز جایگاه بهتری نسبت به دیگر بازار ها دارد. با عملکرد خوبی که بازار دیجیتال داشت توانست بیشترین تراکنش ها را انجام داده و بالاترین سهام را داشته باشد. در صرافی خارجی روش کاملا متفاوتی با صرافی ایرانی وجود دارد. در پلتفرم های انلاین صرافی خارجی از فیلترشکن استفاده می شود. در بیشتر مواقع فیلتر شکن درست عمل نکرده و باعث تلف شدن وقت کاربر می گردد. ارز دیجیتال را می توان به 3 دسته کلی تقسیم کرد:

  • ارز دیجیتال متمرکز
  • ارز دیجیتال غیر متمرکز
  • ارز دیجیتال دو گانه یا ترکیبی

ارز دیجیتال متمرکز

این روش قدیمی و سنتی بوده که کارایی چندانی ندارد و جزو صرافی های ارز دیجیتال کلاسیک به شمار می رود. این پلتفرم در اصل توسط یک شرکت اداره میشود که تمامی مسئولیت ها بر عهده شرکت است. مدل رمزارز های این پلتفرم به صورت فیات به رمزارز یا برعکس است. برای مثال صرافی انلاین بیت کوین یکی از همین صرافی هاست.

ارز دیجتال غیر متمرکز

این مدل می تواند یکی از گزینه های بهتر و مفید تر برای روش متمرکز باشد. این روش توسط هیچ شرکتی اداره نمی شود و به صورت کلی با هیچ شرکتی کار نمیکند. برای کنترل دارایی های شما از یک فرایند خودکار استفاده می کنند که هیچ گونه شرکتی در این فرایند دخالت ندارد.

ارز دیجیتال دوگانه یا ترکیبی

در صرافی دوگانه یا هیبریدی مجموع فرایند روش های غیر متمرکز و متمرکز استفاده می شود. یعنی تمامی قرارداد بین شما هوشمند بوده و به حضور مستقیم شما در مکان های مختلف بستگی دارد. سیستم انتقال آن بسیار پیشرفته و سریع بوده و در هنگام برخود با مشکلات می توانید از پشتیبانی انلاین کمک بگیرید. بیشتر سیستم این شرکت انلاین بوده و از طریق سیستم های مختلف کار می کند.

معرفی دو عضو بهترین صرافیهای جهان

حالا که با مقدمات کار آشنا شدیم بد نیست بهترین صرافی های دنیا که مشغول فروش رمزارز هستند را بررسی جزیی کنیم و اطلاعاتی دربارشان به دست بیاوریم.

صرافی بایننس نمونه متمرکز

این صرافی از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند و یکی از بزرگ ترین صرافی های جهان است. به همین دلیل این صرافی به اولین گزینه تیم سازنده رمزارز تبدیل شده است. اما یکی از معایب این صرافی تحریم های امریکا عیله ایران می باشد. ایرانی ها نمی توانند در این سامانه ثبت نام کنند. حساب کاربری آن ها مسدود می شود. اگر کاربر ایرانی در این صرافی حساب داشته باشد و حسابش مسدود شود ممکن است تمامی دارایی آن برای مدتی در دسترس نباشد.

صرافی یونی سواپ نمونه غیرمتمرکز

یونی سواپ یکی از اولین و محبوب ترین صرافی های غیر متمرکز در جهان است. یونی سواپ خیلی سریع در بازار رمز ارزها جای خود را محکم کرد. تمامی سیستم های آن به صورت انلاین بوده و شما با ریسک های زیادی پیش رو می شوید. پلتفرم به کاربران این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه دخالتی با یک شخص ثالث متمرکز ارز های دیجیتال معامله کند.

انتخاب پلتفرم مناسب

انتخاب پلتفرم مناسب برای ارز دیجیتال یکی از مهم ترین قدم های شماست. صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که شما می توانید به راحتی خرید یا فروش داشته باشید. برای خرید و فروش ارز های دیجیتال می توان آن ها را به دو روش انجام داد. آن ها را تبادل کرد و یا با ارز فیاتی معاوضه کرد. صرافی های دیجیتال پلتفرم های انلاینی هستند که می توان از طریق آن ها با افراد دیگر معامله کرد.

مقایسه صرافی ایرانی و خارجی

در صرافی ایرانی شما برای احراز هویت از سیستم داخلی استفاده می کنید و زمان کمتری را برای ثبت نام می گذارید. اما احراز هویت در سیستم های خارجی کاملا با سیستم های ایرانی فرق دارد. یکی از تفاوت های اساسی صرافی خارجی تحریم بودن آن در بعضی نواحی ایران می باشد یعنی شما در هر نقطه‌ای نمی توانید وصل شوید و به راحتی ثبت نام کنید. حتی بعد از وصل شدن به سیستم های خارجی با مشکلات دیگری هم روبه رو می شوید. امنیت صرافی های خارجی خیلی بیشتر از صرافی های ایرانیست. شما وقتی می خواهید از صرافی ایرانی خرید یا فروش داشته باشید باید حتما از این صرافی مورد نظر اطلاعات بگیرید و از معتبر بودن آن صرافی مطمئن شوید. پشتیبانی صرافی ایرانی به صورت آنلاین است. تمامی مشکلات به صورت انلاین برطرف شده و در صرافی خارجی هم پشتیبانی به صورت آنلاین است.

چک کردن قیمت از کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ یکی از سرویس هایی است که شما به وسیله آن می توانید قیمت رمزارز ها را بسنجید و با یکدیگر مقایسه کنید. رمز ارزهای CMC طیف گسترده ای را شامل می شوند و کمتر این موضوع پیش می آید که نتوانید یک رمز ارز خاص را در بین آن ها پیدا کنید. قبل از خرید ارز خود چه از صرافی داخلی و چه خارجی بهتر است که سری به این وبسایت بزنید و اطلاعات خود را درباره رمز ارز مورد نظر آپدیت کنید. این سایت منبع افراد زیادی است و رسانه های مختلف آمریکایی برای پوشش اخبار خود از اطلاعات آن بهره می برند.

سخن آخر

امیدواریم از این راهنما نهایت استفاده را کرده باشید. برای خرید رمزارز صرافی های ایرانی بهترین گزینه هستند؛ چراکه بخاطر سهولت دسترسی نسبت به صرافی های خارجی برتری دارند. از طرفی باید بررسی های لازم را انجام داد تا صرافی معتبری برای معامله خود انتخاب کنید؛ چراکه انتخاب صرافی نا امن و نامطمئن باعث می شود سرمایه شما تحت خطر جدی قرار بگیرد. برای معاملات خود از صرافی اوکی اکسچنج کمک بگیرید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.