جمعه 10 فروردین 1403

مقدم فر: آیا رسانه داعشی متعلق به آل سعود می‌تواند دلسوز ایرانی‌ها باشد؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مقدم فر: آیا رسانه داعشی متعلق به آل سعود می‌تواند دلسوز ایرانی‌ها باشد؟

مقدم‌فر با بیان اینکه رسانه سعودی ایران اینترنشنال میدان‌دار آشوب‌ها شده است، گفت: آیا رسانه داعشی متعلق به کسی که خبرنگار خودش را تکه‌تکه کرده یا بی‌بی‌سی فارسی و یا رسانه های آمریکایی دلسوز ملت ایران هستند؟

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی طی سخنانی در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: این روزها با گفتگوهایی که در رسانه‌ها صورت گرفت و نیز با رفتارشناسی که مردم از میدان داشتند، صحنه تا حد زیادی برای همگان روشن شده است.

وی افزود: خانمی با شرایط خاصی از دنیا رفت که در ابتدا ابهاماتی در خصوص فوت ایشان به وجود آمد. با خانواده این مرحوم گفتگو شد و آنها هم گفتند گه خواستار رفع ابهام هستند و به اجتماعات راضی نیستند. همزمان رئیس‌جمهور و برخی مسئولان نیز قول دادند که این مسئله پیگیری خواهد شد.

مقدم‌فر، موضوع حجاب را یک بهانه برای جریانات اغتشاش‌گر و آشوب طلب عنوان کرد و گفت: جریاناتی مثل منافقین و سلطنت طلب‌ها و... به دنبال انتقام گیری و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی به تلاش دولت آقای رئیسی برای رفع گام به گام مشکلات اشاره کرد و افزود: این دشمنان در روندیابی‌هایشان نگرانند و می‌گویند مشکلات نباید توسط این دولت حل شود؛ آن‌ها نمی‌خواهند مردم ایران به سمت حل مشکلات گام بردارند.

مقدم‌فر گفت: فوت خانم مهسا امینی برای عده ای در داخل و خارج تنها یک بهانه بود تا از نظام انتقام‌جویی کنند. اگر صحنه را به درستی ترسیم کنیم، می‌بینیم آشوب‌هایی که این روزها برگزار و موجب رنجش مردم شد نسبتی با اعتراض و پرسش درباره فوت خانم مهسا امینی نداشت.

وی برخی رسانه‌های خارجی را میدان‌دار و دعوت کننده مردم به آشوب معرفی کرد و اظهار داشت: یکی از این رسانه‌ها تلویزیون ایران اینترنشنال وابسته به آل سعود است که نقش رسانه داعش را بازی می‌کند؛ این رسانه از معدود رسانه‌هایی است که به صورت تمام و کمال گروهکهای تکفیری و تروریستی را پوشش می‌دهد و ابایی از آن ندارد.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: این رسانه متعلق به بن سلمان قاتل است که می دانیم چطور با ساطور بدن جمال خاشقچی که یک خبرنگار بود را تکه تکه کردند؛ اینها طرفدار آزادی اند؟ وقتی همین رسانه داعشی یا بی بی سی و رسانه های آمریکایی ضد نظام، مردم ایران را دعوت به آشوب می‌کنند، آیا دلشان برای مردم ما سوخته است؟

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به نقش گروهک منافقین در آشوب‌سازی و تلاش آنها برای سوار شدن بر موج احساسات مردم اشاره کرد و گفت: اینها بیش از 17 هزار ترور در ایران داشته‌اند؛ برخی افراد را زنده زنده پوست کندند و به شهادت رساندند و حالا خودشان هم رد پایی در آشوب‌ها دارند.

وی تصریح کرد: آنهایی که در صحنه بودند و دست به آشوب‌زدند قطعاً از مردم و یا دلسوز مردم نیستند. آتش زدن یک پلیس یا زدن رگ پلیسی که میخواهد امنیت را برقرار کند، با روحیات و فرهنگ مردم ما همخوانی دارد؟

وی، در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: من تصور می‌کنم آن چیزی که باعث تشدید خشونت و تبدیل یک مساله به آشوب برخی‌ها شد این بود که حامیان آشوب خیلی سریع می‌خواستند از این اوضاع بهره‌برداری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مصاحبه پدر خانم امینی که 2 بار گفته بود این تجمعات را قبول ندارد، اظهار داشت: آشوب‌گران صراحتاً به پدر این خانم گفنتد که به تو ربطی ندارد و راه‌شان را ادامه دادند؛ لذا این مساله هم دلیل دیگری است که مشخص می‌کند فوت خانم امینی فی‌نفسه برای اینها موضوعیت نداشت.