پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

ممنوعیت دسته‌روی در روز عاشورا و تاسوعا در مرکز مازندران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ممنوعیت دسته‌روی در روز عاشورا و تاسوعا در مرکز مازندران

عباسعلی رضایی گفت: براساس دستور ستاد ملی کرونا هرگونه جابجایی، دسته‌روی، طبل زنی، زنجیرزنی و سایر مراسمات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح شهر نخواهیم داشت و برگزاری اینگونه مراسمات در راستای حفظ سلامتی و جان مردم، ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: از تمامی شهروندان، هیئات مذهبی و عزاداران حسینی تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم عزاداری این شب‌ها رعایت کنند.

وی افزود: تمکین هیئات، تکایا و مساجد در عدم برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سربسته رضایت‌بخش بوده و انتظار می‌رود تا پایان شب دهم نیز این قاعده، رعایت شود. فرماندار ساری، خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات برگزاری مراسمات روز تاسوعا و عاشورا هیچ تفاوتی با سایر شب‌های محرم ندارد و عزاداران حسینی باید در همان مکان‌های سر باز تکایا، هیئات و مساجد با حفظ فاصله و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به برگزاری مراسمات مذهبی کنند. رضایی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا هرگونه جابجایی، دسته‌روی، طبل زنی، زنجیرزنی و سایر مراسمات عزارداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسنی در سطح شهر نخواهیم داشت و برگزاری اینگونه مراسمات در راستای حفظ سلامتی و جان مردم، ممنوع است. وی متذکر شد: اجرای مراسمات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا، همانند سایر شب‌های محرم است، فقط با این فرق که مراسمات تاسوعا و عاشورا در روز برگزار می‌شود؛ واگرنه به لحاظ رعایت پروتکل‌ها هیچ تفاوتی با سایر شب‌های محرم ندارد و کسی حق جابجایی ندارد. فرماندار ساری، با تاکید بر اجرای مراسمات عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا در محل تکایا، مساجد و هیئات مذهبی، یادآور شد: با آرزوی قبولی عزاداری تمامی شهروندان مرکز استان، تقاضا داریم در راستای حفظ چان و سلامتی خود، از هر گونه جابجایی خودداری و در حفظ پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را به عمل آورید. انتهای پیام /