پنج‌شنبه 12 مهر 1403

منافی: پرسپولیس با کوچکترین تعللی برابر پاختاکور تنبیه شد / می‌توانیم از گروهمان در آسیا صعود کنیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
منافی: پرسپولیس با کوچکترین تعللی برابر پاختاکور تنبیه شد / می‌توانیم از گروهمان در آسیا صعود کنیم

جواد منافی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم پاختاکور ازبکستان در لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: شرایط تیم پرسپولیس از لحاظ روحی و آمادگی جسمانی آرمانی نبود. انتظار می‌رفت وقتی بازی با الاهلی عربستان را دیدیم و دقیقه اول گل خوردیم، اما یک بازی با برنامه و حساب شده انجام دادیم که حتی می‌توانستیم بازی را مساوی یا ببریم، اما نتیجه را واگذار کردیم. البته بازی قابل قبولی انجام دادیم و 3 امتیاز از دست دادیم.

او افزود: انتظار می‌رفت بازی خانگی برابر تیم پاختاکور را پیروز شویم، اما دقیقه اول به گل رسیدیم و فکر کردیم همه چیز تمام شده است. من فکر می‌کنم حرفه‌ای بازی نکردیم و باید بدانیم که در لیگ نخبگان آسیا بازی می‌کنیم و در لیگ ایران بازی نمی‌کنیم و در این رقابت‌ها با کوچکترین تعللی جریمه و تنبیه می‌شویم. من فکر می‌کنم در این بازی شرایط تیم آرمانی نبود و خیلی نتوانستیم موقعیت خلق کنیم. حتی تیم پاختاکور در نیمه دوم بهتر از ما بازی کرد. حالا دلیلش را نمی‌دانم خستگی بازیکنان و یا بعد از دربی بود این اتفاق رخ داد. ما در کنار تیم نیستیم و کادر فنی نزدیک‌تر به تیم است و می‌داند چه اتفاقی رخ داد که یک دفعه همه بازیکنان افت داشتند و شرایط مناسبی نداشتند. امیدوارم که در بازی‌های بعدی جبران کنند.

منافی درباره اینکه پرسپولیسی‌ها مدعی بودند که بارندگی و زمین نامناسب در عملکردشان تاثیر گذاشته بود، بیان کرد: همانطور که زمین خراب برای ما بوده، برای حریف هم همین وضعیت وجود داشته است. ما در عربستان توانستیم خوب بازی کنیم، اما در اینجا بارندگی بود و شرایط برای هر 2 تیم مساوی بود. حالا بگوییم که زمین مشکل داشت درست نیست. همه بازیکنان در آن بازی شرایط آرمانی نداشتند و کل تیم در دفاع و حمله خوب نبودند و موقعیت گلزنی خلق نکردیم. به نظرم انتظار از پرسپولیس بیشتر از این بود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه اورونوف را در این بازی چطور دیده است، گفت: وقتی یک تیم بد بازی می‌کند کل تیم همین وضعیت را دارد و بازیکنانی که تعویض شدند و نفراتی که بازی کردند شرایط آرمانی نداشتند و دلیلش را نمی‌دانم. بازیکنانی که تعویض شدند هم نتوانستند کار خاصی انجام بدهند، اما حیف شد 3 امتیازی که می‌توانست برای خودمان باشد خیلی راحت از دست دادیم.

او درباره اینکه نبود امید عالیشاه در این بازی احساس شد، گفت: عالیشاه جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس در سال‌های اخیر بوده است و هر وقت به بازی آمده چه بازیکن فیکس و یا تعویضی بوده است، با تمام وجودش بازی کرده و بهترین بازی اش را انجام داده و بازیکن تاثیرگذاری بوده است. حالا در این بازی مصدوم بوده و نتوانسته بازی کند، اما بقیه بازیکنان باید جایش را پر می‌کردند. البته این اتفاق نیفتاد و بودن امید خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

منافی درباره اینکه بازی پرسپولیس برابر تیم چادر ملو اردکان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظرم در لیگ دیگر نباید امتیاز از دست بدهیم چه تیم ته جدولی و چه تیمی باشد که از لیگ دسته یک آمده باشد. اتفاقا تیم‌هایی که از لیگ یک آمدند مقابلشان بازی کردن سخت‌تر است. ما باید در یک ربع الی 20 دقیقه اول به گل برسیم، چون هر چه از زمان بازی بگذرد، این تیم‌ها جلوی پرسپولیس شیر می‌شوند. البته باید حساب شده و با برنامه بازی کنیم. من فکر می‌کنم همان دقایق ابتدایی به گل برسیم مشکل خاصی مقابل تیم چادر ملو نخواهیم داشت. باید 3 امتیاز بازی را بگیریم، چون لیگ نخبگان آسیا نتیجه نگرفتیم و شرایط جدول در لیگ به صورتی است که باید برنده این بازی شویم.

او درباره اینکه به نظرش تیم پرسپولیس می‌تواند در آسیا موفق شود، گفت: خیلی امیدوار هستم، چون شرایط تیم خوب است و بازیکنان خوب و باتجربه‌ای داریم. اکثر بازیکنان ما در جام باشگاه‌های آسیا بازی کردند و تجربه لازم را دارند. من فکر می‌کنم اگر یک مقدار با برنامه، حساب شده بازی کنیم و شانس بیاوریم از گروهمان در لیگ نخبگان آسیا صعود می‌کنیم.

خبرنگار: مریم طایفه