پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

منصوریان از صنعت نفت آبادان جدا شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
منصوریان از صنعت نفت آبادان جدا شد

علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با انتشار بیانیه‌ای از این تیم جدا شد.

علیرضا منصوریان فصل گذشته هدایت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را بر عهده داشت و با این تیم جایگاه دهم لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کرد. او در روزهای اخیر مذاکراتی با نفتی ها برای تمدید قراردادش داشت، اما امروز او با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از این تیم جدا شده است.

متن بیانیه علیرضا منصوریان بدین شرح است:

خدمت هواداران و مردم خوب آبادان سلام عرض می‌کنم. شهری که از ابتدا می‌دانستم بالاخره روزی در آن مربیگری می‌کنم. افتخاری بود برای من که در این شهر زنده و کنار مردم عزیزش کار و تلاش کردم. طبیعتا این افتخار باید برای باقی مربیانی که آنجا بوده‌اند و بعد از من نیز می‌روند هم وجود داشته باشد. چرا که در آبادان جز محبت، مهمان نوازی، لبخند و شیرینی هیچ چیز ندیدم.

مردم عزیز آبادان؛ افتخار بود یک سال کنار شما زندگی و برای شادی شما تلاش کردن. امروز که این سخنان را بر زبان می‌آوردم به شدت ناراحت هستم. می‌خواهم با شما عزیزانم که قلب من با قلب شما پیوند خورده صحبت کنم و بگویم هیچ زمان فراموشتان نخواهم کرد.

بهترین ساعت‌های عمرم را با شما گذراندم و سال بسیار پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتیم. ما برای سربلندی و شادی شما از هیچ تلاشی دست نکشیدیم. دست تقدیر و بیماری اذیت کننده کرونا باعث شد که سه هفته اول کنار شما عزیزانم نباشم. در ادامه با تلاش بازیکنان و دعای شما هواداران دوست داشتنی تیم را به فرم ایده‌آل رساندیم. طوری که اگر داوری دقت بیشتری در طول فصل داشت، با دو امتیاز بیشتر رتبه هفتم لیگ را به دست می‌آوردیم. اگر داوری حق ما را درست می‌داد حتی به رتبه ششم جدول هم می‌توانستیم فکر کنیم و به آن برسیم.

مردم آبادان سال گذشته به دلیل وجود مشکلات مالی بسیار نگران بودند تیم در شرایط سقوط قرار بگیرد. اما بنده در کنار کادر فنی و با همت بازیکنان سعی و تلاش کردیم هفت هفته مانده به پایان مسابقات، تیم را به نقطه ایده‌آل برسانیم. البته در کنار تمامی این موارد باید قدردان مدیران عزیز مجموعه پخش و پالایش کشور باشم که حمایت خوبی از ما داشتند و هم‌چنین ممنون هواداران باشم که با انرژی مثبت خود و دور از استادیوم کنار ما بودند، اما من خیلی از مواقع در طول فصل با بازیکنان بزرگم از جمله کاپیتان دوستداشتنی طالب ریکانی، حکیم نصاری، امید خالدی و حسن بیت سعید درد و دل کردم و به دنبال راه و چاره برای فصل بعد بودم. مدیر عامل محترم در طول فصل همیشه به من می‌گفت که شما انتخاب هوادار آبادانی بودی و شاید به باشگاه بود فرد دیگری را انتخاب می‌کردند.

به همین دلیل است که خوشحالم مقابل هواداران عزیزمان روسفید هستم. در سالی که بدترین دوران از لحاظ مالی را پشت سر گذاشتیم و طی 17 هفته ابتدایی صفر درصد دریافتی مالی داشتیم. تقریبا 6 ماه بدون پول دوام آوردیم و تنها اتحاد، همدلی و عشق به آبادان باعث شد همه چیز کنار هم قرار داشته باشد، اما امروز احساسم بر این است که تکرار شرایط قبلی با توجه به تفکرات حاکم در باشگاه بسیار سخت است. از هوادار صنعت نفت ممنونم که این شانس را به من دادند انتخاب آن‌ها باشم. موضوعی که مسئولین باشگاه بار‌ها به من اعلام کردند که شما انتخاب هواداران ما بودید. از تمام کسانی که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم. از اعضای هیئت مدیره باشگاه و مسئولین ارشد پالایش و پخش کشور ممنونم که همراه ما بودند. نمی‌خواهم امروز حضورم در آبادان به شرایطی منجر شود که باعث لطمه به صنعت نفت شود. اعضای هیئت مدیره و بازیکنان بزرگ تیم می‌دانستند من و کادر فنی‌ام دغدغه اصلیمان، مشکلات مالی بازیکنان بود. برای بازیکنان تیمم تلاش کردم و هیچ وقت به قرارداد خودم و اینکه چه موقع پرداخت شده یا چقدر پرداخت شده دقت نکردم. سعی کردم برای بازیکنانم پدر و یا برادر بزرگتر باشم و با هم از شرایط سخت مالی گذر کردیم. الحمدالله خودم، کادر فنی و بازیکنان را سربلند می‌دانم. خیلی دوست داشتم در آبادان ادامه فعالیت می‌دادم، اما در جلسه‌ای که با هیئت مدیره داشتم دغدغه‌های اصلی خودم را مطرح کردم.

دغدغه‌ای که برای خودم از جنس مالی نیست و فقط نگران بازیکنان و هواداران هستم. سعی کردم با توجه به اینکه در سخت‌ترین شرایط تیم را تحویل گرفتم، به قولی که به هوادران، مردم و پیشکسوتان صنعت نفت که همگی صاحبان اصلی این تیم هستند، عمل کنم. با تمام وجود و خلوص نیت کار کردم، اما همیشه دغدغه‌ام را به بازیکنان بزرگ تیمم و هیئت مدیره گفتم. این را بدانید مسائل مالی آخرین مورد مهم برای من در صنعت نفت بود.

حضور در آبادان برای من یک تجربه بزرگ در زندگی شخصی‌ام و دوران مربیگری‌ام بود و خیلی از مسائل را یاد گرفتم. روش زندگی با خوانین لر و زندگی عشیره‌ای عرب‌ها را یاد گرفتم. به عشق عرب زبانان آبادان و خورستان شروع به یادگیری زبان عربی کردم هیچ وقت لقب ابوامیر که به من دادید را فراموش نمی‌کنم. ابوامیر هر جای ایران که باشد برای شما ابوامیر است.

با تشکر فراوان از علی آقای فیروزی یار واقعی صنعت نفت آبادان و بهنام سراج عزیزم سرپرست تیم. از کاپیتان طالب ریکانی مرد با تعصب فوتبال آبادان و بازیکنان بسیار دوست داشتنی تیم صنعت نفت آبادان، کادر فنی عزیزم مخصوصا کادر آبادانی مرتضی بچاری و کاظم فرحانی، دکتر رحمانی و تیم پزشکی، ماساژر‌ها و اعضای تیم تدارکات ممنونم که در این مدت کنار من بودند.

برادر کوچک شما: ابو امیر

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال