چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

منظومه فکری رهبر انقلاب باید در فضای رسانه‌ای تبیین شود / آفت فضای مجازی توسط رسانه‌ها بیان شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
منظومه فکری رهبر انقلاب باید در فضای رسانه‌ای تبیین شود / آفت فضای مجازی توسط رسانه‌ها بیان شود

حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی گفت: متاسفانه اکثریت رسانه اهداف برنامه ریزی شده مناسبی برای فعالیت‌های خود ندارند، درحالی‌که باید جهاد تبیین و بیان منظومه فکری رهبر انقلاب در صدر برنامه‌های رسانه‌ها علی‌الخصوص رسانه‌های انقلابی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با حضور در دفتر خبرگزاری مرآت استان سمنان ضمن تقدیر از خبرنگاران این پایگاه، و تبریک روز خبرنگار به فعالین این عرصه گفت: در شرایط فعلی که در جنگ رسانه ای به سر می بریم، رسانه های انقلابی دراین میان نقش بسزایی داشته و همانطور که حضرت امام فرمودند "آمریکایی ها نان تشر رسانه ای خود را می خورند " و با ارعاب خود برجهان حکومت می کنند.

وی جهاد تبیین را وظیفه مهم اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: متاسفانه اکثریت رسانه اهداف برنامه ریزی شده مناسبی برای فعالیت های خود ندارند، درحالیکه می بایست جهاد تبیین در صدر برنامه های رسانه ها علی الخصوص رسانه های انقلابی قرار گیرد.

بنا به گفته دیباجی 4 هزار منافق در آلبانی در حال فعالیت رسانه ای هستند و باید رسانه های داخلی و انقلابی در این راستا فعالیت متقابل و قابل قبلولی از خود در راستای منظومه فکری امام انقلاب و رهنمود های ایشان داشته باشند.

وی واقعه عاشورا را واقعه‌ای استثنایی و شگفت آور از منظر ارزش های خبری دانست و اظهار کرد: مخاطبان حادثه عاشورا همه آزادگان جهان و همه افرادی هستند که قلبشان برای جوان مردی و آزادمردی می تپد، بنابراین خبر واقعه عاشورا به هر سرزمینی که رسیده است به دلیل ارزش های خبری و به دلیل اینکه مخاطب این خبر همه افرادی هستند که آزاد می اندیشند و آزادگی در مرام آن هاست.

دیباجی اطلاع رسانی به موقع رسانه ها را لازمه کار آنها دانست و توضیح داد: در دوران بن بست سیاسی امام سجاد جهاد رسانه ای تنها راه اشاعه دین بود و باید رسانه ها اقدام به هنگام را از امام سجاد بیاموزند چراکه در این دوران قیام های زیادی انجام گرفت، اما بی نتیجه ماند.

این مقام مسئول آفت دیگر رسانه ها را ایجاد انزوا و تنهایی دانست و ابراز کرد: متاسفانه در گیری نسل امروز در فضای مجازی بسیار زیاد است و باید حضور در این فضا مدیریت شود فلذا یکی دیگر از وظایف رسانه ها انتقال این آفت و راهکارهای مدیریت آن است که باید گوشزد شود تا از بحران های جدی در آینده جلوگیری شود.

وی در نهایت به فعالین این عرصه توصیه کرد که حتما حضور در این فضا را با بر نامه ریزی های مناسب مدیریت کنند تا دچار تنش ها و بحران های خانوادگی نشوند.

انتهای پیام /

منظومه فکری رهبر انقلاب باید در فضای رسانه‌ای تبیین شود / آفت فضای مجازی توسط رسانه‌ها بیان شود 2