دوشنبه 11 تیر 1403

منچستریونایتد بررسی می‌کند / طرح جنجالی: تغییرنام اولدترافورد پس از 114 سال!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
منچستریونایتد بررسی می‌کند / طرح جنجالی: تغییرنام اولدترافورد پس از 114 سال!

سایت اتلتیک گزارش داده است که در منچستریوتایتد فروش حق نام ورزشگاه اولدترافورد برای افزایش درآمد را تخت بررسی دارند.

به گزارش "ورزش سه"، سر جیم راتکلیف پس از خریداری سهام منچستریونایتد در اولین اقدامات خود هدف تغییراتی در ورزشگاه اولدترافورد را بنا گذاشته بود. او به صورت جدی پیگیر ساخت یا بازسازی کامل برای اولدترافورد بوده و به همین منظور طراحانی را استخدام کرد تا ساخت یا بازسازی ورزشگاه را برنامه‌ریزی کنند.

طبق ادعای سایت اتلتیک، مالک سهام اقلیت یونایتد به دنبال افزایش درآمد برای تامین مالی یک پروژه بالقوه چند میلیارد پوندی است. مالک یونایتد در حال سبک سنگین کردن افزایش قیمت بلیت است. این گزارش می‌افزاید که باشگاه در تلاش برای کاهش بدهی خود که در حال حاضر 653.3 میلیون پوند (826.8 میلیون دلار) است، با نفراتی همچون بانک آمریکا مذاکره کرده است. اگرچه گفته می‌شود که این مبلغ شامل بدهی‌ها در هزینه‌های نقل و انتقالات نمی‌شود.

ورزشگاه قدیمی معروف یونایتد 114 سال است که اولدترافورد نامیده می‌شود، اما تغییر نام آن می‌تواند یک موضوع بحث‌برانگیز برای هواداران باشد. با این حال، اخیرا، آرسنال و منچسترسیتی قراردادهای پرسود حقوق نامگذاری استادیوم مانند امارات و اتحاد را امضا کرده‌اند. این امر سالانه ده‌ها میلیون پوند برای هر دو تیم به ارمغان می‌آورد، به خصوص که خطوط هوایی نه تنها حق نام استادیوم را به دست آورده‌اند.

در اسپانیا نیز بارسلونا برای افزایش درآمد و بازسازی ورزشگاه خود، با اسپتاتیفای قرارداد بست و نام این کمپانی عظیم موزیک به نوکمپ اضافه شد. مسئله تغییر نام همین حالا واکنش های منفی هواداران را به همراه داشته اما این موضوعی است که رتکلیف به طور جدی آن را تحت بررسی دارد.

منچستریونایتد بررسی می‌کند / طرح جنجالی: تغییرنام اولدترافورد پس از 114 سال! 2