سه‌شنبه 17 مهر 1403

مهاجرت نخبگان از حوزه فناوری اطلاعات به بحران تبدیل شده است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مهاجرت نخبگان از حوزه فناوری اطلاعات به بحران تبدیل شده است

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به معضل مهاجرت نخبگان از کشور گفت: نگهداشت نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات به یک بحران تبدیل شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین نمایشگاه کار و اشتغال که روز گذشته با حضور یاسین کیخا؛ معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افتتاح شد، شاهد برقراری ارتباطی مؤثر بین نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم. این رویداد فرصتی را برای این دو گروه فراهم کرد تا ضمن آشنایی با یکدیگر، زمینه‌های همکاری و تبادل دانش را explored کنند.

کیخا در سخنرانی خود در این مراسم، بر رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان در شناسایی و حمایت از نخبگان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: این بنیاد در حال حاضر به دنبال افرادی است که در حوزه تخصصی خود اثرگذار باشند و مسیر نوآوری و خلاقیت را هموار کنند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، گفت: "ما معتقدیم که نخبگان می‌توانند نخبه‌پروری کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان فضای بیشتری برای این امر دارند."

وی همچنین به معضل مهاجرت نخبگان از کشور اشاره کرد و گفت: نگهداشت نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات به یک بحران تبدیل شده است. از این رو لازم است تعهد دو طرف از سوی کارفرما و کارجویان ایجاد شود.

کیخا در پایان سخنان خود، از تلاش‌های بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای ظرفیت این حوزه با حضور نخبگان خبر داد.

اشتغال مستقیم 370 هزار نفری شرکت‌های دانش‌بنیان

دومین نمایشگاه کار و اشتغال با استقبال گسترده‌ای از سوی نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان روبرو شد و امید است که این رویداد بتواند به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و شکوفایی هرچه بیشتر این حوزه در کشور کمک کند.