پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مهاجم تیم ملی در جمع بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مهاجم تیم ملی در جمع بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس، با حضور اریک تن‌هاگ به منچستریونایتد صحبت‌ها در خصوص انتقال ستاره‌های لیگ هلند به لیگ برتر افزایش یافته است.

تایرل مالاسیا، مدافع چپ فاینورد به اولین خرید منچستریونایتد نام گرفت و سپس لیساندرو مارتینز از آژاکس به این تیم آمد. اکنون صحبت‌هایی از علاقه شدید تن‌هاگ به جذب آنتونی، هافبک برزیلی آژاکس به گوش می‌رسد تا سومین خرید شیاطین سرخ از لیگ هلند به ثبت برسد.

انتقال ستاره‌ها از لیگ اردیویسه به لیگ برتر باعث شد تا رسانه آماری هواسکورد گزارشی در خصوص بدترین انتقال‌ها از هلند به انگلیس منتشر کند.

ممفیس دپای که در سال 2015 ستاره آیندهوون بود با تصمیم فان‌خال به منچستریونایتد رسید و به بدترین خرید از لیگ هلند نام گرفت.

در این لیست نام علیرضا جهانبخش نیز در رده سوم دیده می‌شود. آقای گل لیگ هلند که در آلکمار به یکی از بهترین بازیکنان اردیویسه نام گرفته بود، با انتقال به برایتون، یکی از بدترین‌های لیگ برتر بدل شد.

هواسکورد به جهانبخش در لیگ هلند نمره 7.47 را داد ولی در لیگ برتر، کاپیتان تیم ملی کشورمان کیفیتش به نمره 6.33 تقلیل پیدا کرد.

جهانبخش تابستان گذشته به لیگ هلند بازگشت و برای فاینورد بازی کرد ولی هیچ وقت نتوانست مثل گذشته بدرخشد. او روز گذشته در بازی دوستانه مقابل برادا برای فاینورد گلزنی کرد تا نوید یک فصل بهتر را به هواداران بدهد.

در این لیست نام ستاره‌هایی مثل حکیم زیاش، دونی فان دبک و جینی واینالدوم نیز دیده می شود.

10 خرید ناموفق در لیگ هلند را در زیر مشاهده کنید:

1- ممفیس دپای - آیندهوون به منچستریونایتد در سال 2015

2- دیوی کلاسن - آژاکس به اورتون در سال 2017

3- علیرضا جهانبخش - آلکمار به برایتون در سال 2018

4- وینسنت یانسن - آلکمار به تاتنهام در سال 2016

5- حکیم زیاش - آژاکس به چلسی در سال 2020

6- استیون برخواین - آیندهوون به تاتنهام در سال 2019

7- دونی فان دبک - آژاکس به منچستریونایتد در سال 2020

8- یوردی کلاسی - فاینورد به ساوتهمپتون سال 2015

9- داوینسون سانچز - آژاکس به تاتنهام در سال 2017

10- جینی واینالدوم - آیندهوون به نیوکاسل در سال 2015

به گزارش فارس، البته بازیکنی مثل واینالدوم عملکرد مثبتی در لیگ برتر داشت و توانست پس از یک سال بازی در نیوکاسل به خرید کلوپ در لیورپول بدل شود. این بازیکن 5 فصل برای آنفیلدی‌ها بازی کرد و توانست 4 قهرمانی من جمله یک قهرمانی در اروپا و یک قهرمانی در لیگ برتر بدست آورد.

هواسکورد برای واینالدوم نمره 7.36 را در لیگ هلند دانست و در لیگ برتر نمره 6.93 در نظر گرفت و به این ترتیب این بازیکن در رده دهم بدترین خریدها قرار گرفت.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جهانبخش علیرضا جهانبخش عملکرد جهانبخش جهانبخش بدترین خرید لیگ برتر ممفیس دپای این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
مهاجم تیم ملی در جمع بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر 2
مهاجم تیم ملی در جمع بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر 3
مهاجم تیم ملی در جمع بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر 4
مهاجم تیم ملی در جمع بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر 5