جمعه 4 آبان 1403

موارد عجیب ساحل‌عاج، کلوپ و ومبلی / بارسا به این سه دلیل قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
موارد عجیب ساحل‌عاج، کلوپ و ومبلی / بارسا به این سه دلیل قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود!

بارسلونا را کمترین کسی مدعی قهرمانی این فصل لیگ قهرمانان می‌داند اما دلایلی عجیب وجود دارد که می‌تواند هواداران بارسا را به این قهرمانی امیدوار کند.

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا این روزها در میانه یک نیمه‌بحران قرار دارد. تیمی که سرمربی‌اش که از اسطوره‌های باشگاه است در میانه فصل اعلام کرده که با شروع تابستان خداحافظی کرده و سکان هدایت تیم را به مربی‌ای دیگر خواهد سپرد.

بارسلونا که فصل گذشته با حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان هوادارانش را سرخورده کرده بود موفق شد با کسب قهرمانی لالیگا این اتفاق را به فراموشی بسپارد. بلوگرانا امسال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان حضور دارد و دیدار رفت این مرحله را در خانه ناپولی با تساوی 1-1 به پایان برده است. آنها امیدوارند در بازی برگشت که در خانه آنها برگزار می‌شود به یک‌چهارم صعود کنند.

اما کمتر کسی در دنیای فوتبال بارسای ژاوی را امسال از مدعیان قهرمانی چمپیونزلیگ می‌داند. سه مدعی اصلی در اکثر تحلیل‌ها قهرمان دوره گذشته منچسترسیتی، رئال مادرید و حتی بایرن مونیخ بحران‌زده هستند و بارسا در کمترین پیش‌بینی‌ای دیده می‌شود.

اما به سه دلیل خرافی و عجیب می‌توان امیدوار بود که بارسلونا در پایان فصل در ورزشگاه ومبلی جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بالای سر ببرد.

مورد عجیب ساحل عاج و بارسا ساحل عاج امسال موفق شد بعد از 9 سال در خانه خودش به شکلی معجزه‌آسا قهرمان جم ملتهای آفریقا شود. فیل‌های آفریقا که در فینال نیجریه را شکست داده و بدون سرمربی قهرمان شدند آخرین بار در سال 2015 به قهرمانی قاره‌ای رسیده بودند.

دو دوره قهرمانی ساحل عاج در آفریقا به سالهای 2015 و 1992 برمی‌گردد. نکته جالب اینجا است که در این دو دوره درست در همان سالی که ساحل عاج قهرمان آفریقا شده بارسلونا هم قهرمانی در چمپیونزلیگ را جشن گرفته است. امسال ساحل‌عاجی‌ها به شکلی معجزه‌آسا قهرمان آفریقا شدند؛ آیا نباید انتظار داشتند بارسا هم مثل دو دوره قبل فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود؟

مورد عجیب یورگن کلوپ و بارسا یورگن کلوپ تا کنون به عنوان سرمربی روی نیمکت سه تیم نشسته است: ماینتس، بروسیا دورتموند و لیورپول. این مربی آلمانی در روزهای گذشته اعلام کرد در پایان فصل با لیورپول خداحافظی خواهد کرد.

تاریخ خداحافظی یورگن کلوپ با دو تیم سابقش برای بارسا جالب است. کلوپ در سال 2009 با ماینتس، تیمی که با پیراهنش بازی می‌کرد و سپس هدایت آن را بر عهده داشت، خداحافظی کرد و به دورتموند پیوست. یورگن بعد از شش سال حضور درخشان در دورتموند و کسب چندین عنوان قهرمانی در سال 2015 با این تیم خداحافظی کرد و راهی بندر لیورپول شد.

دقیقا هر سالی که کلوپ با باشگاهش خداحافظی کرد بارسا در همان سال قهرمان چمپیونزلیگ شد؛ سال 2009 و 2015. او حالا بار دیگر با باشگاه دیگری خداحافظی کرده پس آیا زمان آن نرسیده که بارسلونا هم مثل دو مورد قبلی قهرمان اروپا شود؟

مورد عجیب ورزشگاه ومبلی و بارسا فینال چمپیونزلیگ امسال در انگلیس و در ورزشگاه ملی این کشور ومبلی برگزار خواهد شد. ورزشگاهی تاریخی که میزبان بزرگترین بازی‌های دنیای فوتبال از فینال جام جهانی تا فینالهای اروپایی و غیره بوده است.

بارسلونا از این ورزشگاه خاطره خوبی دارد. در سال 2011 بارسا برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد به ومبلی رفت. کاتالانها با برتری کامل منچستریونایتد را اسیر بازی زیبایشان کردند و با گلهای پدرو، لیونل مسی و داوید ویا مقابل تک‌گل وین رونی موفق شدند 3-1 پیروز شده و جام را به دست بیاورند.

حالا که دو دلیل قبلی نشان می‌دهد بارسلونا در دنیای آمار و اتفاقات عجیب برای قهرمانی در چمپیونزلیگ 2024 شانس دارد آیا قهرمانی آنها در همین ورزشگاه در سال 2011 نمی‌تواند شانس بارسا را بیشتر کند؟

موارد عجیب ساحل‌عاج، کلوپ و ومبلی / بارسا به این سه دلیل قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود! 2
موارد عجیب ساحل‌عاج، کلوپ و ومبلی / بارسا به این سه دلیل قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود! 3
موارد عجیب ساحل‌عاج، کلوپ و ومبلی / بارسا به این سه دلیل قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود! 4
موارد عجیب ساحل‌عاج، کلوپ و ومبلی / بارسا به این سه دلیل قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود! 5