جمعه 13 مهر 1403

مورد عجیب تارتار و تیمش تا هفته ششم؛/ فکت: یک تیم با بهترین خط دفاع و بدترین خط حمله!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مورد عجیب تارتار و تیمش تا هفته ششم؛/ فکت: یک تیم با بهترین خط دفاع و بدترین خط حمله!

گل‌گهر درحالی امشب به مصاف خیبر می‌رود که تا این هفته از رقابت‌ها یک آمار عجیب را از خود به ثبت رسانده است.

به گزارش ''ورزش سه''، رقابت های لیگ برتر در هفته هفتم از عصر امروز با انجام چهار مسابقه آغاز خواهد شد. مصاف گل‌گهر و خیبر، یکی از این مسابقات است که از حیث آماری برای تیم مهدی تارتار، منحصر به فرد به شمار می‌رود.

شاگردان مهدی تارتار در شش هفته گذشته از لیگ بیست و چهارم به مصاف تیم‌های ملوان، استقلال خوزستان، نساجی مازندران، مس رفسنجان و هوادار رفته‌اند و البته یک بازی معوقه با پرسپولیس هم دارند. آن‌ها از مجموع این پنج تیم، فقط موفق به دروازه دو تیم استقلال خوزستان و نساجی شده‌اند. در واقع یعنی سه تیم از پنج تیم ممکن، مقابل خط حمله گل‌گهر موفق به ثبت کلین شیت شده‌اند و این تیم فقط موفق به ثبت سه گل شده است. آن‌ها با به ثمر رساندن فقط سه گل، در کنار هوادار بدترین خط حمله‌های لیگ بیست و چهارم را در اختیار دارند.

اما جالب است بدانید که گل‌گهر هرچقدر کم گل می‌زند، کمتر از آن گل می‌خورد! در واقع این تیم اگرچه در خط حمله موفق ظاهر نشده است اما از نظر دفاعی هم با دریافت فقط یک گل، بهترین خط حمله لیگ را داشته است! آن‌ها در هفته نخست مقابل ملوان با دریافت یک گل مغلوب شدند و در پنج هفته بعدی دو پیروزی دو بر صفر و یک بر صفر مقابل استقلال خوزستان و نساجی مازندران کسب کردند و در دو مسابقه بعد، با نتیجه تساوی بدون گل زمین مسابقه را ترک کردند تا در مجموع پنج مسابقه فقط یک گل دریافت کرده باشند!

گل‌گهر درحال حاضر با آمار منحصر به فرد بدترین خط حمله و بهترین خط دفاع، با هشت امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد.