یک‌شنبه 15 مهر 1403

موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس

حجت‌الاسلام مهدی ولی‌پور امام محله مسجد امام حسین (ع) روستای گریران علیا از توابع شهرستان سلسله در استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مسجد ما در طول سال فعال است و با همت هیأت امنا و همراهی مردم در این سال‌ها توانسته‌ایم علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، در حوزه زیرساخت هم به مسجد و روستا خدمت‌رسانی کنیم. ساخت قبرستان و تعمیر مسجد، بخشی از این فعالیت‌ها بوده و با کمک بسیج، بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و محرومین از اهالی روستا توزیع کردیم.

موکبی با ظرفیت اسکان 500 زائر

وی با اشاره به اینکه اهل روستای گریران علیا در کنار برنامه‌های عزاداری محرم، 2 سالی هست که در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین نیز وارد عمل شده و موکبی را نزدیک روستا برای پذیرایی از مهمانان امام حسین (ع) راه‌اندازی می‌کنند، گفت: این موکب امسال نیز قرار است از یکم تا هفدهم شهریور پذیرای زوار حضرت سیدالشهداء (ع) باشد. این موکب در مدرسه‌ای 2 طبقه امکان اسکان و پذیرایی برای 500 نفر را دارد.

ولی‌پور افزود: در این موکب در 3 وعده از میهمانان با غذای گرم پذیرایی خواهد شد تا زائرانی که از این منطقه و مسیر، راهی طریق الحسین (ع) می‌شوند، مهمان سفره اهالی گریران باشند و مردم روستا نیز جزیی از خادمین اربعین باشند. برخی از مردم ما به دلیل شوق خدمت به زائران در روستا می‌مانند و سفره‌دار اربعینی‌ها می‌شوند.

سر چاده می‌ایستیم و زوار را به موکب دعوت می‌کنیم

امام محله مسجد امام حسین (ع) با اشاره به اینکه در کنار خدمات پذیرایی و اسکان، خدمت‌رسانی فرهنگی نیز توسط برادران و خواهران طلبه برقرار است، گفت: همانند سال قبل برنامه سخنرانی و احکام و نمازجماعت برقرار است. برای کودکان نیز برنامه داریم و جمعی از خواهران طلبه نیز مستقلاً برنامه‌هایی برای زائران خواهر اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ولی‌پور و خادمان موکب اربعین روستا

وی افزود: هر چند موکب با مسیر اصلی جاده فاصله دارد ولی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، چند نفر از خادمین قرار است در کنار جاده بایستند و زائران عزیز را به موکب روستا دعوت کنند. چندین تابلوی راهنما و چشمک زن هم تدارک دیده شده تا راهنمای زائران و دلدادگان اربعینی حضرت سیدالشهدا (ع) باشند.

شوق اهالی این روستا برای پذیرایی از زوار اربعین

ولی‌پور با بیان اینکه شور و شوق خدمت به زائران اربعین و ایجاد حال و هوای اربعینی و ساخت یک محله اربعینی را می‌توان در این روستا به راحتی مشاهده کرد، گفت: در طول سال، حرف اهالی روستا برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر زائران اربعین در موکب و ارائه خدمات بهتر است. خادمین موکب از قشرهای مختلف مردم و طلاب و بسیجی‌ها هستند.

امام محله مسجد امام حسین (ع) با اشاره به اینکه بخش اعظم هزینه خدمت‌رسانی و پذیرایی زائران از طریق کمک‌های مردمی است و بانی این سفره‌ها و پذیرایی موکب، خود مردم هستند، گفت: کاروان عزاداری در ایام ماه محرم در روستاها می‌چرخد و در کنار برپایی برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان برای برنامه اربعین، کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اربعین

خبر خوب

مسجد امام حسین مهدی ولی پور استان لرستان روستای گریران علیا ماه صفر ماه محرم امام محله مسجد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس 2
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس 3
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس 4
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس 5
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس 6
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس 7
موکب‌داری اهالی یک روستا برای پذیرایی از زوار اربعین در مسیر مرز + عکس 8