جمعه 31 فروردین 1403

مگر از هلند چه کم داریم؟/ مازندران باید هاب صادراتی کشور شود

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
مگر از هلند چه کم داریم؟/ مازندران باید هاب صادراتی کشور شود

استاندار مازندران می گوید معادن مهمی در مازندران داریم که به‌خوبی بهره‌برداری نشدند و در حوزه گردشگری به‌ویژه در گردشگری دریایی و صادرات نیاز به برنامه‌های اقتصادی داریم که بخشی از آن در حال انجام است.

سید محمود حسینی‌پور در گفت و گو با الف با تأکید بر اینکه مازندران باید به هاب صادراتی کشور تبدیل شود، اظهار کرد: به همین دلیل، سیاست فعال‌سازی بنادر استان را استارت زدیم و یکی از اقدامات، آن است که هر سه بندر استان به‌زودی لایروبی شوند.

وی با اشاره به سیاست فعال‌سازی بنادر این استان، وعده حل مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان مازندران را داد و از آنها خواست تمام تلاش خود را برای توسعه صادرات استان و کشور به کار گیرند.

استاندار مازندران تصریح کرد: به نقطه‌ای می‌رسیم که دیگر بندر امیرآباد جوابگوی حجم واردات و صادرات نیست و باید کشتی‌ها را به دیگر بنادر استان بکشانیم و از سوی دیگر نیز باید نگاهمان به بازارهای منطقه و سهم و نقش مازندران و کشور در این بازارها از طریق بنادر استان باشد.

حسینی پور با بیان اینکه فعالان اقتصادی در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: حضور آنها در شرایط مختلف کشور به‌عنوان بازوان دولت، سبب شد تا بتوانیم بر توطئه‌های اقتصادی دشمن فائق بیاییم.

وی افزود: بایدموانع را از پیش پای تولیدکنندگان برداریم و گلوگاه‌های فساد را با کمک فعالان اقتصادی، ببندیم.

نماینده عالی دولت در مازندران تأکید کرد: باید سند آمایش تولیدات و شهرک کشاورزی را در استان ایجاد کنیم؛ مگر از هلند چه کم داریم که حجم بالایی از تولیدات آنها، صادراتی است. لذا صادرات ما باید سامان پیدا کند.

حسینی پور با بیان اینکه ما دیگر نمی‌توانیم به سبک سنتی و گذشته کار کنیم و باید نگرش و طرحی نو در صادرات داشته باشیم، افزود: پس از تحولات منطقه، کشورهای زیادی خواستار تعامل تجاری با ایران شدند و به کشورمان نیاز پیدا کردند و برای ورود به این بازارها، فعالان اقتصادی می‌توانند با حضور خود برای کشور تحول اقتصادی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه ساری به امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ پیکر مجهز شده است، افزود: هفته گذشته نیز مجوز هوایی فرودگاه رامسر را گرفتیم و پروازهای خارجی را راه می‌اندازیم.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه در حوزه صادرات نباید به همین 10 - 12 کشور اکتفا کنیم، تأکید کرد که باید ظرفیت‌های استان را خوب ببینیم، حوزه صادرات را با احصا موانع صادرکنندگان تقویت کنیم به‌طوری‌که یک رقابتی بین کشورهای طرف تجاری برای کالاهای ایرانی ایجاد شود.