دوشنبه 11 تیر 1403

میتوانیم تیم اول هم صعود کنیم / تهدید ایران از زبان ستاره سابق تیم ملی قطر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
میتوانیم تیم اول هم صعود کنیم / تهدید ایران از زبان ستاره سابق تیم ملی قطر

ستارگان تیم ملی قطر معتقدند که این تیم در مرحله سوم رقابت‌های انتخابی آسیا برای جهانی 2026 در گروه متعادلی قرار گرفته است.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی قطر در گروه اول مرحله سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 با ایران، ازبکستان است، امارات، قرقیزستان و کره شمالی هم‌گروه شده است. پس از قرعه‌کشی، ستارگان سابق قطر در گفتگوهای خود تاکید کردند که قطر به عنوان قهرمان آسیا می‌تواند با وجود حضور تیم‌های ایران و ازبکستان در گروه، یکی از دو مقام را کسب کند.

* رائد یعقوب: ایران و قطر نامزدها هستند رائد یعقوب، ستاره سابق فوتبال العربی و قطر، به تشریح گروه A مرحله سوم جام جهانی 2026 پرداخت و با بیان اینکه تیم ملی در گروهی متعادل قرار گرفته است، گفت: سخت‌ترین تیم هایی که با آنها بازی خواهیم کرد، ازبکستان و ایران هستند. البته بازی با امارات هم سخت خواهد بود. درست است که جو ورزشگاه‌های امارات به ما نزدیک است، اما چالش هایی بین دو تیم وجود خواهد داشت.

وی در خصوص شانس قطر گفت: قطر در دو دوره اخیر عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورده و یکی از بهترین تیم‌های آسیایی به حساب می‌آید و به رده سی و پنجم جهان رسیده است. این دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود. البته سایر گروه‌ها نیز قوی هستند.

* خمیس دهام: گروه سختی داریم اما... خمیس دهام، ستاره سابق فوتبال قطر، با تایید اینکه این گروه تا حدودی گروه سختی است سخت است، گفت: همان تیم‌هایی که تصور می‌کنید شانسی برای پیروزی ندارند، همان‌هایی هستند که می‌توانند بر شما غلبه کنند و شگفتی‌ساز شوند. با وجود سختی گروه و قدرت ایران و ازبکستان، تیم ملی قطر توانایی حضور در رده اول یا دوم را دارد.

او ادامه داد: قطر بازیکنان برجسته‌ای دارد، به‌ویژه که آنها پس از کسب قهرمانی دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا و همچنین حضور در جام جهانی 2022 تجربه‌ای عالی دارند. بازیکنان باید برای کسب پیروزی در تمام مسابقاتی که در دوحه انجام می‌دهد، تلاش کنند و امتیازات را به راحتی از دست ندهند تا با روحیه بالا به جام جهانی 2026 برسد.

* علی عبدالرزاق: با دو قهرمانی وارد مسابقات مقدماتی می‌شویم علی عبدالرزاق، ستاره سابق فوتبال قطر و السد، درباره گروه این تیم در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 گفت: گروه متعادل است و همه تیم‌ها هم سطح هستند، اما ایران مدعی اول گروه است. تیم ملی قطر نام‌های بزرگ زیادی دارد که تجربه طولانی از حضور در بسیاری از تورنمنت‌ها دارد و به شرط پیروزی برابر ایران در دوحه می‌تواند مقام اول را کسب کند.

ستاره سابق السد در ادامه افزود: سرمربی تیم ملی قطر بازیکنان بسیار باتجربه ای دارد و در دو دیدار اخیر از بازیکنان جوان زیادی استفاده کرده است که برخی از آنها عملکرد خوبی و این همان چیزی است که به قطر نسبت به بقیه تیم‌ها برتری می‌دهد، چراکه بازیکنان جوان و باتجربه مکمل هم هستند.

* عبدالعزیز العبیدلی: می‌توانیم مستقیم به جام جهانی صعود کنیم عبدالعزیز العبیدلی، ستاره سابق فوتبال الوکره و قطر، درباره گروه A گفت: از نظر من گروه ما که علاوه بر قطر، شامل قرقیزستان، ایران، امارات، کره شمالی و ازبکستان است، سخت‌ترین گروه محسوب می‌شود، چراکه ازبکستان، ایران و امارات هر کدام با تمام قوا نامزد مسابقات انتخابی هستند و می‌توانند در هر مسابقه‌ای شگفتی ایجاد کنند.

او در ادامه گفت: بر اساس داده‌ها، تیم ملی قطر توانایی صعود به عنوان ایم اول یا دوم گروه را دارد و از تجربه کافی برخوردار است. قطر برای صعود دارای مهره‌های متمایزی است و جواز حضور مستقیم در جام جهانی در دسترس است.

ستاره سابق فوتبال قطر درباره تیم ملی ایران به عنوان رقیب مستقیم قطر گفت: بازی قطر مقابل تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 فراموش نخواهد شد و تاریخ آن را با اتفاقاتش به یاد خواهد آورد. تیم ملی قطر نمی‌دانست در آن مسابقه نتیجه می‌گیرد یا نه اما بازیکنان مردانه جنگیدند و موفق شدند. اگر در ایران به سه امتیاز برسیم، قطر در صدر گروه قرار خواهد گرفت.