یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

میدان مغناطیسی

میدان مغناطیسی

وب‌گاه عصر ایران

نیروی دریایی چین امروز (یکشنبه) از آزمایش سریع ترین و قوی ترین توپخانه الکترومغناطیسی جهان با توانایی شلیک بسیار دقیق و سریع پرتابه، خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گزارش ها حاکی از آن است که نیروی دریایی چین در حال آزمایش قدرتمندترین توپ فنری جهان ست که یک پرتابگر الکترومغناطیسی غول پیکر دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزیاتو نوشت: ارتش چین در حال آزمایش "قدرتمندترین توپ جهان" است که می تواند گلوله ها را با سرعت باورنکردنی 3 هزار و 500 کیلومتر بر ساعت شلیک کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مریخ‌نورد استقامت از لکه‌های خورشیدی بزرگی که به سمت زمین در چرخشند تصویربرداری کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیم کارداشیان، میلیاردر آمریکایی، با گذاشتن عکسی از خود در کنار دستگاه اسکن پرونوو (Prenuvo) استفاده از آن را به عنوان یک «نجات‌بخش» تبلیغ کرد، کارشناسان پزشکی اما توصیه کردند مردم از این دستگاه استفاده نکنند.

وب‌گاه گسترش

قطب نما ابزاری است که جهت شمال را نشان می دهد. از یک سوزن مغناطیسی استفاده می کند که به سمت قطب شمال مغناطیسی زمین جذب می شود. قطب نماها برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و یکی از مهمترین ابزارها برای اکتشاف و جهت یابی هستند.

خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های تلویزیونی برای هفتمین هفته تابستان پخش چند فیلم جنایی را تدارک دیدند که شاید از مهمترین آنها می‌توان به «زخم‌کاری» و «مرتضی» اشاره کرد.

وب‌گاه عصر ایران

میدان مغناطیسی مداوم و متغیر خورشیدی باعث معلق‌ماندن این تنوره گازی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی شدید و غیرمنتظره‌ای در اطراف ستاره‌های خنک و کوچک پدید می‌آیند. پژوهشگران در این پروژه، مکانیسم داخلی مورد نظر را «جداسازی هسته - پوشش» نامیده‌اند. این فرآیند در نهایت می‌تواند بر جستجوی حیات در نواحی دیگر کهکشان راه شیری تأثیر بگذارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده کرده‌است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می‌فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود 400 میلیون سال نوری از ما قرار دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «طراحی و ساخت زیست‌حسگر نوری میکروفلوئیدی برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات» عنوان طرح مونا سروش است که در قالب رساله دکتری و با راهنمایی هدایت الله قورچیان به انجام رسانده است. بیماری‌ها و مشکلاتی که در فرایند درمان آن‌ها ایجاد می‌شود، شناسایی و تشخیص سریع بیماری و پیداکردن بهترین روش درمان، از موضوعات مهمی است که محققین رشته‌های مختلف از جمله...

وب‌گاه عرشه آنلاین

قطب شمال و قطب جنوب ممکن است شاهد خاموشی‌های رادیویی باشند که می تواند برای روزها ادامه داشته باشد زیرا CME «آدم خوار» از خورشید فوران می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

"طراحی و ساخت زیست‌حسگر نوری میکروفلوئیدی برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات" عنوان طرحی است که یک فناور ایرانی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به سرانجام رسانده است.