یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

میزبانی مازنی‌ها از دو جام بین المللی در کشتی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
میزبانی مازنی‌ها از دو جام بین المللی در کشتی

تفاهم نامه همکاری در برگزاری رقابت‌های بین المللی جام شهید هاشمی نژاد و جام عبداله موحد بین فدراسیون کشتی و استان مازندران به امضاء رسید.

تفاهم نامه همکاری برای برگزاری دو رویداد بین المللی کشتی در استان مازندران شامل جام شهید هاشمی نژاد در بهشهر و جام عبداله موحد در بابلسر، با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و مدیران و مسئولان استانی امضاء شد.

سید محمود حسین پور استاندار مازندران با جمعی از مسئولان استانی در محل کمپ تیم‌های ملی کشتی حضور یافت و با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و کشتی گیران و کادر فنی مازندرانی حاضر در اردو دیدار و گفتگو کرد.

علیرضا دبیر در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمد گویی به مهمانان گفت: کشتی ورزش اول کشور و پرافتخارترین ورزش تاریخ ایران محسوب می‌شود که مدال‌های آن از تمامی رشته‌های دیگر در رقابت‌های المپیک و جهانی بالاتر است.

دبیر ادامه داد: مازندران سهم زیادی در مدال آوری کشتی دارد و بعنوان قطب کشتی کشور محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: گل سرسبد کشتی استان مازندران است و کشتی گیران مازندرانی جزء مودب‌ترین و با اخلاق‌ترین کشتی گیران ایران محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران ظرفیت بسیار خوب و بالایی در رشته کشتی دارد و امیدوارم که کشتی گیران این استان مانند گذشته بدرخشند و افتخارآفرین باشند.

سیدمحمود حسینی پور در این دیدار گفت: با حضور در این محل که حسن معنوی و فضای مثبتی را القاء می‌کند و با دیدار با پهلوانان و قهرمانان کشتی که با فرهنگ جوانمردی و مردم داری مأنوس هستند، احساس خوبی دارم.

استاندار مازندران تصریح کرد: مردم ما قهرمانان و پهلوانان خود را دوست دارند و حتی به آن‌ها عشق می‌ورزند و کشتی باید بعنوان یک میراث ملی هم در کشور و هم در مازندران مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به پتانسل و ظرفیت بالای کشتی در مازندران و برای نهادینه کردن این ورزش باید یک کمپ حرفه‌ای در استان مازندران ساخته شود.

سیدمحمود حسینی‌پور ادامه داد: مازندران بعنوان قطب کشتی کشور شناخته می‌شود و در دهه‌های گذشته نیز قهرمانان بزرگی را در سطح جهان و المپیک معرفی کرده است.

وی ادامه داد: در بعد اخلاقی نیز کشتی گیران مازندرانی جزء بهترین‌ها هستند و خیلی از نوجوانان و جوانان استان قهرمانان کشتی را بعنوان نماد اخلاق مداری و پهلوانی می‌شناسند و به قهرمانان خود افتخار می‌کنند.

باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار نیز در این دیدار اظهار داشت: ورزش علاوه بر اینکه بر سلامتی تأکید دارد، یک مقوله فرهنگی است و می‌تواند در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: ورزش ما در دیپلماسی کشور نیز نقش دارد، به خصوص کشتی که قهرمانان بزرگ المپیک و جهان را به دنیا معرفی کرده است.

باقرزاده تصریح کرد: اینکه پرچم کشورما توسط قهرمانان در کشور‌های مختلف به اهتزاز در می‌آید یک ملت را شاد می‌کند.

وی با تشکر از قهرمانان کشتی و با اشاره به اینکه وظیفه ما حمایت از آن‌ها است گفت: کشتی برای جایگاه ویژه‌ای دارد و این ورزش در روستا‌ها و شهر‌های استان مازندران با مردم عجین شده است.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه نیز با اشاره به اهمیت کشتی در کشور گفت: افتخارآفرینی شما در میادین جهانی و تأثیر آن بر مردم بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به برگزاری جام شهید هاشمی نژاد در بهشهر گفت: قهرمانان بزرگی از این جام که نزدیک به دو دهه است برگزار می‌شود، به کشور معرفی شده اند که رحمان عموزاد قهرمان جهان مثال خوبی برای این مسابقات است و امیدوارم که امسال نیز این رقابت‌ها با کیفیت خوبی برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی