یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

میعادفر: اورژانس کشور سه هزار و 200 پایگاه زمینی و هوایی دارد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
میعادفر: اورژانس کشور سه هزار و 200 پایگاه زمینی و هوایی دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ جعفر میعادفر در رابطه با اجرای طرح نوروزی اظهار داشت: در سال گذشته پیش‌بینی افزایش تردد‌ها را داشتیم، ولی امسال به دلیل تقارن ماه رمضان با عید نوروز پیش بینی می‌کنیم تردد‌ها کاهش پیدا کند. وی در ادامه افزود: در سال 1401 حدود 47 درصد مأموریت‌های ترافیکی ما افزایش داشته است. همچنین در سال گذشته سه میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها داشتیم. وی افزود:...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ جعفر میعادفر در رابطه با اجرای طرح نوروزی اظهار داشت: در سال گذشته پیش‌بینی افزایش تردد‌ها را داشتیم، ولی امسال به دلیل تقارن ماه رمضان با عید نوروز پیش بینی می‌کنیم تردد‌ها کاهش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: در سال 1401 حدود 47 درصد مأموریت‌های ترافیکی ما افزایش داشته است. همچنین در سال گذشته سه میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها داشتیم.

وی افزود: اورژانس کشور سه هزار و 200 پایگاه زمینی و هوایی دارد. ایضا در حوزه فوریت‌های پزشکی 26 هزار نفر حضور دارند. همکاران ما در ساعات پیک تردد‌ها در پایگاه‌های جاده‌ای در حالت آماده باش هستند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از مسائلی که در جاده‌ها داریم پیک تصادف در برخی از ساعات است و مقرر شد پایگاه‌ها نیز در ساعات پیک در لب جاده حضور پیدا کنند و با آلارم روشن جنبه تذکری داشته باشند و آمادگی داشته باشند.

میعادفر گفت: تمام مرخصی‌ها لغو و از 24 اسفند تا 15 فروردین در کنار سایر دستگاه‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: حدود هزار بیمارستان داریم که ارائه خدمات می‌کنند و تقسیم بندی متخصصان در بیمارستان‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: در ایام نوروز سال گذشته 300 هزار عمل جراحی داشتیم و امسال نیز این برنامه در دستور کار است؛ همچنین تاکید شده در حوزه حوادث ترافیکی به‌طور جدی ورود شود.

میعادفر خاطرنشان کرد: تیم‌های بهداشتی از اول اسفندماه فعالیت خود را آغاز کردند و نظارت‌ها بیشتر خواهد شد. با توجه به گرانی مواد غذایی احتمال دارد از مواد بی کیفیت و ناسالم استفاده و مسمومیت‌هایی ایجاد شود لذا نظارت بر رستوران‌ها جدی‌تر است و افزایش می‌یابد.

رئیس اورژانس کشور اذعان داشت: رشد تورم باعث افزایش اسکان‌های چادری خواهد شد و به دنبال این موضوع مسمومیت‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اورژانس کشور در انتها گفت: تاکید می‌شود که چادر‌ها در یک مکان امن گذاشته شود و در کنار رودخانه‌ها نباشد و هم اینکه اگر از گرم‌کننده در چادر استفاده می‌کنند نکات ایمنی مربوطه را رعایت کنند؛ چرا که مسمومیت مونوکسید بسیار جدی است.

میعادفر: اورژانس کشور سه هزار و 200 پایگاه زمینی و هوایی دارد 2