شنبه 14 مهر 1403

میوه و سبزی و حبوبات بیشترین گرانی و گوشت و لبنیات کمترین افزایش قیمت را در خرداد تجربه کردند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
میوه و سبزی و حبوبات بیشترین گرانی و گوشت و لبنیات کمترین افزایش قیمت را در خرداد تجربه کردند

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با 32.5 درصد، «لیمو ترش» با 21.3 درصد و «هندوانه» با 18.2 درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز آمار ایران در نیمه تیرماه گزارش تورم مواد و اقلام خوراکی را در خرداد ماه 1403 در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، طبق این گزارش، در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با 5.6 درصد و «شیر خشک» با 3.2 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با 0.4- درصد است.

نان و غلات:

در این گروه، اقلام «برنج ایرانی درجه یک» با 1.8 درصد و «شیرینی خشک» با 1.7 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «گوشت گوسفند» با 5.5 درصد و «مرغ ماشینی» با 1.3 درصد بیشترین افزایش را داشتند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با 5.6 درصد و «شیر خشک» با 3.2 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با 0.4- درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با 32.5 درصد، «لیمو ترش» با 21.3 درصد و «هندوانه» با 18.2 درصد است.

همچنین در گروه صیفی‌جات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کالای «هویج فرنگی» با 19.9 درصد، «بادمجان» با 12.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط کالای «پیاز» با 6.3- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه از کالاهای مصرفی، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «قند» با 12.0 درصد و «شکر» با 10.9 درصد می‌باشد.

به این ترتیب در سبد خوراکی خردادماه، بیشترین تورم با میوه جات، سبزیجات و حبوبات بوده و کمترین تغییرات مربوط به روغن و لبنیات است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1929150