جمعه 10 فروردین 1403

«ناتاشا» مهمان آی فیلمی ها / مستند «زنان ایران» از قاب هیسپان تی وی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
«ناتاشا» مهمان آی فیلمی ها / مستند «زنان ایران» از قاب هیسپان تی وی

شخصیت های به یادماندنی «ناتاشا» و «اصغر کپک» با شروع پخش مجموعه تلویزیونی «خواب و بیدار» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، از 8 شهریور میهمان خانه آی فیلمی های داخل کشور می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه تلویزیونی «خواب و بیدار» که در سال 1381 از شبکه یک سیما پخش و باعث دیده شدن رویا نونهالی به عنوان بازیگر متفاوت زن در یک سریال اکشن پلیسی شد، جایگزین سریال «وفا» در شبکه آی فیلم می‌شود.

در این سریال، ناتاشا که یک خلافکار حرفه‌ای است، پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردد. او با عبدالله که یک خلافکار سابقه‌دار بوده و مدت زیادی است که خلاف را کنار گذاشته، شروع به سرقت مسلحانه می‌کنند. پس از مدتی پسر عبدالله دستگیر شده و دامادش نیز در سرقتی مسلحانه، توسط پلیس زخمی می‌شود. تا اینکه...

مهدی فخیم‌زاده، رؤیا نونهالی، دانیال حکیمی، محمد صادقی، لادن طباطبایی، حبیب دهقان‌نسب، کامران تفتی، اردشیر تفتی، حسین فلاح، متین عزیزپور، لیلا برخورداری، ثریا حلی، اکبر قدمب، میرمحمد تجدد و انوشیروان فاطمی در این سریال پلیسی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اولین قسمت از سریال «خواب و بیدار» قرار است از شنبه 8 شهریور، هر روز ساعت 19:00 از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت 3 بامداد و 11 روز بعد بازپخش شود.

همچنین شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی مستند «زنان ایران» (Las mujeres de Irn) را که در این قسمت به زندگی بهناز شفیعی اولین زن ایرانی موتورسوار و قهرمان این رشته می پردازد، روی آنتن می برد.

شفیعی اولین بار در 15 سالگی در یک روستا زنی را سوار بر موتور دید و به موتورسواری علاقه مند شد. او می گوید: «بعد از این اتفاق، هر جا موتور سوار می دیدم درخواست می کردم به من هم اجازه دهد یک دور با موتورش بزنم تا اینکه تصمیم خودم را گرفتم تا موتور سواری را به صورت حرفه ای یاد بگیرم.»

او اولین زن ایرانی است که موتور ریس سوار می شود و قهرمان این رشته در ایران است. سال 2015 نیز در مسابقات موتورسواری که در ایتالیا برگزار شد به عنوان یکی از 5 زن نمونه در موتور ریس انتخاب شد.

بخش دیگر این مستند روایت سعی و تلاش شفیعی برای رفع ممنوعیت ها و سدهای مقابل ورزش زنان موتورسوار است.

مستند «زنان ایران» محصول 2018 برای مخاطبان اسپانیایی زبان، زبانگردانی شده است و روز چهارشنبه ساعت 16:15 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی میرود.

انتهای پیام /

«ناتاشا» مهمان آی فیلمی ها / مستند «زنان ایران» از قاب هیسپان تی وی 2