شنبه 8 اردیبهشت 1403

ناراحتی ستاره رئال از اقدام فدراسیون فوتبال اسپانیا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ناراحتی ستاره رئال از اقدام فدراسیون فوتبال اسپانیا

وینیسیوس جونیور از رفتار مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا در نحوه برگزاری بازی خیریه مقابل برزیل ناراحت شده است.

به گزارش "ورزش سه"، وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی، از دیدار دوستانه بین تیم ملی کشورش و اسپانیا که هدف آن ترویج فرهنگ علیه نژادپرستی بود، ناراحت است.

این بازی دوستانه در سانتیاگو برنابئو به‌عنوان نمایش اتحاد و بیانیه‌ای علیه نژادپرستی پس از موارد متعدد توهین به وینیسیوس در دوران حضورش در رئال مادرید، نامگذاری شد.

بازیکنان برزیل هنگام خروج از تونل پیراهن‌هایی با شعارهای "یک هویت" و "یک پوست" پوشیدند و روز قبل از مسابقه عکس‌هایی در مورد شعارهای تبلیغاتی با وینیسیوس در کنار لامینه یامال، نیکو ویلیامز و رودریگو منتشر شد.

با این حال اتلتیک گزارش می‌دهد که وینیسیوس از عدم پایبندی فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) به اصول برگزاری این بازی، ناراحت شده است. هم فدراسیون اسپانیا و هم کنفدراسیون فوتبال برزیل (CBF) انتظار داشتند از این مسابقه حدود 5 میلیون یورو درآمد داشته باشند، اما هیچ بخشی از این مبلغ به امور خیریه اهدا نخواهد شد.

ستاره رئال مادرید به صورت جدی از این اقدام ناراحت شده و معتقد است که وقتی این رویارویی به نام بازی خیریه برگزار شده بود باید عواید آن در امور خیریه هزینه می‌شد.

وینیسیوس طی ماه‌های گذشته از سوی طرفداران حریفان رئال مادرید در مسابقات لالیگا با حملات نژادپرستانه مواجه شده بود و این وینگر 23 ساله به تازگی به دلیل ناراحتی از فشاری که تحمل می‌کند در مواجهه با سوالی در این مورد، در نشست خبری اشک ریخته بود.

ناراحتی ستاره رئال از اقدام فدراسیون فوتبال اسپانیا 2