چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

ناسا فضانوردان آینده خود را امشب معرفی می‌کند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ناسا فضانوردان آینده خود را امشب معرفی می‌کند

ناسا امشب دوشنبه 6 دسامبر کسانی را که برای شرکت در کلاس‌های فضانوردی برگزیده شده‌اند و برخی از آنها به ماه اعزام خواهند شد، معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا آماده است تا دسته بعدی نامزدهای فضانوردی خود را اعلام کند و شما می‌توانید این رویداد را به صورت زنده تماشا کنید.

این آژانس فضایی اسامی شرکت کننده در کلاس فضانوردان 2021 را امشب ساعت 21:00 اعلام خواهد کرد. این رویداد به صورت زنده از تلویزیون ناسا، کانال‌های ناسا در رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن ناسا و همچنین در پایگاه Space.com پخش خواهد شد.

بیش از 12 هزار شهروند ایالات متحده در سال 2020 برای فضانورد شدن و شرکت در برنامه بازگشت به ماه تحت عنوان "آرتمیس" درخواست داده و ثبت‌نام کرده‌اند. انتظار می‌رود این فضانوردان آینده در برنامه "آرتمیس" در ماموریت‌های ماه و ایستگاه فضایی "دروازه قمری" شرکت کنند.

فضانوردان منتخب برای رفتن به ماه سوار بر فضاپیمای "اوریون" و موشک "سیستم پرتاب فضایی" خواهند شد که اولین ماموریت بدون سرنشین خود را زودتر از فوریه 2022 انجام نخواهند داد.

اولین ماموریت سرنشین‌دار "آرتمیس" برای رسیدن به مدار ماه در سال 2024 و اولین ماموریت فرود روی سطح ماه در سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

فضانوردان حال حاضر ناسا که "تیم آرتمیس" نامیده می‌شوند، اولین صندلی‌ها را در این برنامه خواهند داشت که البته یک فرد کانادایی ناشناس نیز در سال 2024 طی ماموریت مداری "آرتمیس 2" در یک توافق با آژانس فضایی کانادا همراهشان پرواز خواهد کرد.

در حالی که این دسته جدید از فضانوردان که اسامی آنها امشب اعلام می‌شود، برای شرکت در ماموریت‌های "آرتمیس" در نظر گرفته شده‌اند، مشخص نیست که آیا آنها به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز سفر خواهند کرد یا خیر. اگر چه اعلامیه ناسا می‌گوید که این نامزدهای جدید فضانوردی پس از دو سال آموزش در وضعیت کامل فضانوردی قرار خواهند گرفت و برای پرواز به مجموعه‌های مداری واجد شرایط خواهند بود.

ضمن اینکه خروجی این کلاس جدید در سال 2024 حاصل خواهد شد و در همان سال نیز قرار است ایستگاه فضایی بین‌المللی اعلام بازنشستگی کند.

البته پس از گذراندن کلاس‌های آموزش فضانوردی، آموزش عملیاتی آنها مدت بیشتری طول می‌کشد، به این معنی که اولین فضانوردان بیرون آمده از دل این کلاس جدید احتمالا در سال 2026 به مدار پرواز خواهند کرد.

ناسا امیدوار است تاریخ بازنشستگی ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا سال 2028 یا حتی 2030 تمدید کند و به تازگی مجموعه‌ای از طرح‌های تجاری را برای ایستگاه فضایی اعلام کرده است که فضانوردان جدید کلاس 2021 ناسا ممکن است روزی در دهه آینده از آنها بازدید کنند.

نامزدهای جدید فضانوردی در ژانویه 2022 خود را به مرکز فضایی "جانسون" ناسا در هیوستون معرفی خواهند کرد، جایی که دوره تایید صلاحیت و آموزش دو ساله خود را در زمینه‌هایی مانند آشنایی با زبان روسی، مهارت‌های لازم برای انجام پیاده‌روی فضایی، کار گروهی در شرایط ایزوله، خلبانی هواپیماها و فضاپیماها با کارایی بالا و یادگیری سیستم‌های فضاپیما آغاز خواهند کرد.

آخرین کلاس فضانوردی ناسا در سال 2017 با نام مستعار "لاک پشت‌ها"(Turtles) شامل 12 فرد آمریکایی بود که تقریبا به طور مساوی بین داوطلبان مرد و زن تقسیم شده بود. چندین متقاضی بین‌المللی نیز در آن زمان به آنها پیوستند.

مراسم فارغ‌التحصیلی همه "لاک‌پشت‌ها" به جز "راب کولین" که در طول دوره آموزشی کناره‌گیری کرد، در ژانویه 2020 برگزار شد.

انتهای پیام