شنبه 7 مهر 1403

نامزدهای جانشینی جواد از او کمتر امتیاز گرفته‌اند / فریبا: نظر قاطع من، نکونام بماند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نامزدهای جانشینی جواد از او کمتر امتیاز گرفته‌اند / فریبا: نظر قاطع من، نکونام بماند!

بهتاش فریبا به شایعه حضور خود در منزل جواد نکونام و وساطت برای بازگشت او به تمرینات استقلال واکنش نشان داد.

به گزارش ورزش سه، پس از شکست استقلال در دربی 104، جواد نکونام با وجود حمایت هیئت مدیره باشگاه از وی، از سمت خود کناره‌گیری کرد تا حواشی پیرامون این تیم بار دیگر اوج بگیرد. این اتفاق با واکنش‌های مختلفی از سوی هواداران و پیشکسوتان همراه شد و جالب اینکه این شایعه نیز مطرح شد که بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال، در منزل جواد نکونام حضور پیدا کرده تا برای بازگشت او به تمرینات استقلال وساطت کند.

شب گذشته و ساعاتی پس از آنکه نکونام بار دیگر در تمرین استقلال حاضر شده تا این تیم را برای بازی حساس برابر السد در لیگ نخبگان آسیا آماده کند‌، بهتاش فریبا در گفتگویی با برنامه شب‌های فوتبالی به شایعه حضور خود در منزل نکونام واکنش نشان داد و همچنین در خصوص شرایط این روزهای استقلال صحبت کرد.

صحبت‌های فریبا را در ادامه می‌خوانید:

* مشکلات مالی و مصاحبه حقدوست تیم را تحت تأثیر قرار داد  ما مدتی قبل به دعوت کادرفنی به تمرین استقلال رفتیم. آن زمان بچه‌ها سرحال بودند و خوب تمرین کردند و سردار شهریاری هم بودند و با بچه‌ها راجع به مسائل مالی حرف زدند و من خواهش کردم پول بچه‌ها را قبل از بازی پرسپولیس بدهند. همانطور که می‌دانید بچه‌ها امسال دریافتی نداشتند و از طرفی اتفاقاتی که هفته گفت برای استقلال افتاد و صحبت‌های پیشکسوت عزیزمان، آقای حقدوست، خیلی روی تیم تاثیرگذار بود. بچه‌ها و کادرفنی خیلی از این بابت ناراحت بودند و برای ما هم عجیب بود. تا حالا سابقه نداشت قبل از مسابقه دربی که انقدر برای ما مهم است، چنین مصاحبه‌ای صورت بگیرد. من از سردار شهریاری پرسیدم آقای حقدوست با شما هماهنگی داشته و ایشان گفتند با من نداشته است، اما بالاخره وقتی مشاور مدیرعامل می‌شود، حتما هماهنگی داشته است. همانطور که می‌دانید نمی‌شود آب ریخته را جمع کرد.

* استقلال آنقدر که می‌گویند بد نبود بچه‌ها خیلی ناراحت بودند ولی در هر صورت رفتند و بازی کردند. همه دیدیم شرایط بازی چطور بود و تیم پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد، به خصوص خط هافبک‌شان. بازپس‌گیری توپ‌شان خیلی خوب بود. تیم ما هم آنقدر که می‌گویند بد نبود و حتی بچه‌ها به تیر زدند. بهترین حرف را آقای گاریدو که یک مربی باتجربه است زد و گفت ممکن بود بازی ممکن بود 1-0 به نفع استقلال شود. در هر صورت فوتبال همین است و برد و باخت دارد. به نظرم اگر شرایط مالی و روحی روانی بچه‌ها جفت و جور بود، شرایط خیلی فرق می‌کرد.

* با اسم استقلال، تیم را می‌کوبند امروزه همه فوتبالیست‌های ما کار و کاسبی می‌کنند و وقتی قرار است از باشگاه پول بگیرند، قبلا آن را خرج کرده‌اند و چک داده‌اند و وقتی پرداخت نمی‌شود، سخت می‌شود. فوتبال یکی از رشته‌های سخت ورزشی است و پولی که بازیکنان می‌گیرند، نوش جان‌شان. در این مدت پول نبوده، مصاحبه شده و اعصاب‌ها خراب شده است. از طرفی برخی پیج‌ها هستند که به اسم استقلال هستند و اما این تیم را می‌کوبند و پشت‌شان هم معلوم است به کجا وصل است‌.

* می‌خواهید چه کسی را جایگزین نکونام کنید؟ هوادار همیشه حق دارد، اما همیشه باید سعی گنیم اگر حرفی می‌زنیم، منطقی پشتش باشد. الان هوادار می‌گوید جواد نکونام برود؛ شما که باید 4-5 روز بعد با السد بازی کنی، چه کسی را می‌خواهی جایگزین کنی؟ مربیان خارجی مثل استراماچونی و ساپینتو در هفته‌های اول چند امتیاز گرفتند؟ اگر بخواهی مربی خارجی بگیری، چهار هفته دیگر را از دست می‌دهی و همه چیز تمام می‌شود. پس منطقی پشت این حرف‌ها نیست. مربی داخلی هم که کسی را نداریم که جایگزین کنیم. گاریدو پیش در آسیا مربیگری کرده و با فوتبال آسیا آشنایی داشته و همین موضوع باعث شد در هفته‌های ابتدایی نتیجه بگیرد، اما از الان معلوم نیست 10 هفته دیگر چه اتفاقی برای پرسپولیس رخ می‌دهد. من راجع به پرسپولیس که تیم مهم مملکت هم هست صحبت نمی‌کنم و راجع به تیم خودمان می‌گویم؛ این امتیازاتی که آقای استراماچونی و آقای ساپینتو در هفته‌های گرفته‌اند، مشخص است.

* چرا بستر را برای نکونام فراهم نکردید؟ پیشنهاد من به آقای شهریاری این بود که آقای جواد نکونام را نگه دارند و بلافاصله یک مربی خارجی که خودش می‌خواهد، کنارش بگذارند. جواد مدتی قبل گفته بود مربی را بیاورید و اسم داده بود اما انقدر طولانی شد که آن مربی به عربستان رفت و قرارداد بست. اگر قرار بود آقای نکونام باشد، باید بستر را برای او فراهم می‌کردند و مربی‌اش را می‌آوردند، اما دیدید که با مربی بدنساز او قرارداد نبستند. من هم نسبت به بازی استقلال در بازی با پرسپولیس انتقاد دارم اما اگر منطق پشت حرف‌هایمان باشد، باید بگوییم که بستر را برای ایشان فراهم نکردند و درونتیجه این اتفاقات افتاد.

* هیچکس جز نکونام نمی‌توانست به تیم کمک کند الان دو روز بعد باید با السد بازی کنیم و آدم جدید در این مقطع نمی‌توانست به ما کمک کند. تنها گزینه ای که می‌توانست به ما کمک کند، همین آقای نکونام و کادرش بودند. البته باید یک مربی خارجی یا یک آدم قدیمی بزرگ قدیمی استقلال که قهرمان هم شده باشد و بلد باشد و بتواند کمک کند، اضافه شود. ما درباره همه اینها با آقای شهریاری صحبت کردیم و من به ایشان هم گفتم، چون شرایط طوری بود که آدم جدید نمی‌توانست کمک کند. ما آسیب تیم‌مان را نمی‌خواهیم. هر کسی سرمربی شده، ما حمایت کردیم و همین امروز هم جواد نکونام برود و خارجی بیاید، من به خاطر تیمم حمایت می‌کنم اما الان تنها راه این بود که استعفا را برگردانند. انشالله از بازی السد همه چیز برگردد. تیم ما خیلی خوب است و نفرات خوبی اضافه شدند، اگر آرامش و آسایش باشد و در نوع استفاده از بچه‌ها هم بهتر عمل کنیم، خیلی شرایط بهتر خواهد شد. من تصمیم‌گیرنده نیستم، اما نظر من این است که جواد نکونام با بستری که برایش فراهم می‌کنند، بماند.

* در جلسه با هاشمی‌نسب به او پرسیده‌اند شما؟ من در جریان داستان عدم عقد قرارداد با بدنساز نکونام هستم. قرارداد ایشان در فصل گذشته از نصف چیزی که می‌گویند هم کمتر بوده و جواد نکونام گفته ایشان با همان قرارداد پارسال امضا می‌کند و حرفی ندارد، اما آقایی را فرستاده‌اند که یک سوم قرارداد پارسالش را پیشنهاد داده و ایشان هم لج کرده و گفته اگر من را می‌خواهید باید 400 تا بدهید. در مورد هاشمی‌نسب هم یکی را داخل اتاق فرستاده‌اند و به آقای هاشمی‌نسب گفته شما؟ یعنی چه؟ یعنی آدمی که به جلسه رفته مهدی را نمی‌شناخته؟ نمی‌دانم تعمدی بوده یا خیر. متاسفانه احترام پیشکسوت، کادرفنی و مربی در باشگاه نگه داشته نشده است. هلدینگ خیلی کمک می‌کند اما بین خودش و بین هواداران فاصله انداخته است.

* اصلا نمی‌دانم منزل آقای نکونام کجاست من اصلا نمی‌دانم منزل آقای نکونام کجاست که بخواهم برای وساطت به منز‌ل‌شان بروم. اصلا به من چه ارتباطی دارد؟ من همان روز که به تمرین رفتیم آقای نکونام را دیدیم و اصولا هم از این کارها نمی‌کنم. تلفنی با آقای شهریاری چندبار صحبت کردیم و ایشان مشورت خواست. اگر آن را هم گفتم به خاطر این است که تیمم آسیب نبیند، چون آدم جدید نمی‌توانست کمک کند. من کجا رفته‌ام؟ چه کسی این را گفته است؟ این صفحه مجازی که این شایعه را مطرح کرده، همان صفحه‌ای است که من گفتم همه می‌دانند چه کسی پشتش است. من اصلا خانه آقای نکونام را بلد نیستم.

نامزدهای جانشینی جواد از او کمتر امتیاز گرفته‌اند / فریبا: نظر قاطع من، نکونام بماند! 2
نامزدهای جانشینی جواد از او کمتر امتیاز گرفته‌اند / فریبا: نظر قاطع من، نکونام بماند! 3