چهارشنبه 4 مهر 1403

نخبگان باید در گفتگوها جامعه را به شرکت فعال در انتخابات قانع کنند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نخبگان باید در گفتگوها جامعه را به شرکت فعال در انتخابات قانع کنند

رییس شورای شهر تهران گفت: نخبگانی که به مشارکت فعال معتقدند باید بتوانند در این گفتگوها جامعه را در جهت شرکت فعال در انتخابات قانع کنند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در فاصله کمتر از 40 روز تا انتخابات شوراها وریاست جمهوری قرار داریم، گفت: جامعه منتظر 2 پیام مهم در رونق و نشاط انتخاباتی است اول آنکه تایید صلاحیت های حداکثری و دومی شنیده شدن صداهای متکثر در فضای سیاسی کشور.

وی افزود: با توجه به رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته درباره رسیدگی به شکایت و اعتراض ردصلاحیت شدگان در انتخابات شوراها با مراجع مسئول، متاسفانه هنوز پاسخ قابل طرحی گرفته نشده است و امیدواریم که فضای مشارکت بالا و حضور دیدگاه های متکثر و متنوع در انتخابات شوراها بخصوص شورای شهر تهران ایجاد شود و پشتوانه مردمی انتخابات گذشته که با رای بی سابقه و بالا همراه بود، بتواند در شورای ششم تداوم پیدا کند.

وی ادامه داد: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز صداوسیما و رسانه های رسمی فضا را برای گفتگو با جریان های متفاوت آماده نکرده اند، شرایط را برای کسانی که هنوز قائل به رای دادن نیستند به گونه ای فراهم کنند تا نخبگانی که به مشارکت فعال معتقدند، بتوانند در این گفتگوها جامعه را در جهت شرکت فعال در انتخابات قانع کنند و نسبت به پیامدهای عدم حضور در انتخابات مباحث کارشناسی و عمیقی انجام گیرد تا شاهد شور و هیجان در انتخابات باشیم.

وی تاکید کرد: از حضور شهردار تهران در گفتگوهای مستقیم در فضای مجازی تشکر و استقبال می کنیم، این گفتگوها هرچند دیر اتفاق افتاد ولی می بایست تداوم و افزایش یابد.

رییس شورای شهر تهران افزود: در آستانه انتخابات شوراها عملکرد مدیریت شهری در این دوره می تواند با حضور رو در رو، گفتگوی بدون واسطه با کارشناسان، اصحاب رسانه، منتقدان و مدیران گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا هم دستاوردهای آن به صورت غیرتبلیغاتی وکارشناسی تبیین شود و هم نقاط ضعف برای بهبود در آینده مشخص شود.

انتهای پیام