چهارشنبه 2 خرداد 1403

نرخ ارز

نرخ ارز

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه تابناک

در نشست اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی، مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید این مصوبه موافقت کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی در همایش ملی شهرت و اعتبار بانک مرکزی و نقش آن در اثربخشی سیاست‌های پولی و ارزی اظهار کرد: شهرت و اعتبار بانک مرکزی مسئله بسیار مهم و اثرگذاری در اقتصاد کشور و انجام وظایف بانک مرکزی است که جای صحبت درباره آن در میان همایش‌ها و برنامه‌های علمی کشور خالی بود. در واقع شرط اول تحقق هر چه بهتر سیاست‌های پولی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه فرارو

مهدی پازوکی معتقد است دولت سیزدهم به لحاظ اقتصادی فاقد برنامه منسجم و عملی است و همین امر سبب شده بحرانی جدی در این حوزه گریبان مردم و سفره خانوار‌های ایرانی را بگیرد.

خبرگزاری دانشجو

نامه‌ای که از طرف 10 انجمن صنعتی بزرگ کشور درخصوص اعتراض به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نوشته و به رهبر انقلاب ارسال شده است، درواقع با نوعی فریب امضاکنندگان همراه بوده و طبق اظهارات مسؤولانِ چند مورد از این صنایع، بورس کالا پشت این ماجرا بوده است.

وب‌گاه فرارو

یک اقتصاددان گفت: با تجربه سنوات اخیر به احتمال بالا آمار تورم بانک مرکزی بیشتر از مرکز آمار خواهد بود و باید منتظر ماند و دید رکورد سال 1374 شکسته خواهد شد یا خیر.

وب‌گاه فرارو

همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی واکنش نشان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بازار ارز و سکه امروز با گپ مثبت استارت زدند / چارت طلای آبشده الگوی پرچم تشکیل داده / منابع مسدودی دوباره در بازار پرسش معامله‌گران شد / حباب طلای آبشده بعد از یک هفته مثبت شد و حباب سکه در 17 روز گذشته رکورد زده / نوسان امروز برگشت بود یا پولبک کاهشی؟

وب‌گاه گسترش

ثابت نگه داشتن نرخ ارز در تورم‌های بالا سیاستی قابل تداوم نیست. کنترل نرخ ارز از طریق سیاست‌گذاری چند بعدی معتبر و باورپذیر که باعث کاهش نااطمینانی‌های اقتصادی و سیاسی شده و انتظارات تورمی را لنگر می‌کند، میسر می‌شود.

وب‌گاه گسترش

طی سال 1402 شاهد کسری در بخش‌هایی از بودجه و تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در حوزه‌های دیگر بودیم. به طور مثال عملا شاهد کسری قابل توجهی در تبصره 14 که درآمد و هزینه یارانه‌ها در آن قرار دارد بودیم. از سوی دیگر بحث پیرامون سیاست‌های ارزی همچنان ادامه دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بوی برجام به بازار ارز رسید و در سایه مه‌آلود اخبار، طلا و سهام انتخاب صاحبان سرمایه در روز جاری نبود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امروز قیمت سکه امامی به 42,300,000 (چهل و دو میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 2.36 درصدی داشته است. قیمت طلا هم روند صعودی را تجربه کرد.

وب‌گاه گسترش

از ابتدای فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه سال 1403، مجموعاً 4 میلیارد و 845 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

وب‌گاه عصر ایران

مرتضی عزتی، کارشناس اقتصادی: در مقطعی نرخ دلار 70 هزار تومانی در بازار اعلام شد اما معامله نشد و تقریبا کسی متقاضی و خریدار ارز با این نرخ در بازار غیر رسمی نبود و از آنجاکه خریدار و متقاضی واقعی برای این نرخ وجود نداشت، قیمت ارز کاهشی شد.

وب‌گاه الف

معاون مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد: از اول فروردین تا دهم اردیبهشت ماه 1403 معادل چهار میلیارد و 845 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.