یک‌شنبه 1 مهر 1403

نرخ سرویس‌های خارج از سامانه "سپند" تحت نظارت شهرداری نیست

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نرخ سرویس‌های خارج از سامانه "سپند" تحت نظارت شهرداری نیست

شهردار تهران گفت: نرخ سرویس‌های مدارسی که خارج از سامانه سپند فعالیت می‌کنند تحت نظارت شهرداری نیست.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر 1403 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 400 دوربین به شبکه نظارتی شهر تهران اضافه شده است و در حال حاضر مناقصه‌ای با شرکت‌های داخلی برای افزایش تعداد دوربین‌ها در ماه‌های آینده در حال برگزاری است.

وی افزود: با افزایش ناوگان و تشدید نظارت تصویری، شهر وارد مرحله‌ای جدید از نظارت و کنترل خواهد شد.

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت سرویس‌های مدارس به دو دسته تقسیم می‌شود، گفت: از سال گذشته، شهرداری مسئولیت ارائه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی را به عهده گرفته است و در حال حاضر به 4000 نفر از این کودکان خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه سرویس مدارس، شهرداری موظف است در این حوزه اقدام کند و ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه "سپند" صورت گیرد اما با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که هماهنگی لازم بین شهرداری‌ها و مدارس در این خصوص انجام نگرفته است، بنابراین، با مصوبه دولت جدید، مقرر شد که مدیران مدارس نیز در این موضوع دخیل باشند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این مصوبه ابلاغ شده و هماهنگی‌های بین‌بخشی با مدیران مدارس در حال انجام است. همچنین برای تأیید صحت رانندگان، بازه زمانی جدیدی تا آذرماه تعیین شده است.

وی افزود: قیمت‌گذاری سرویس‌های ثبت‌نام شده در سامانه "سپند" کاملاً بر اساس ضوابط تعیین شده است، اما آن دسته از خدماتی که خارج از این سامانه انجام می‌شود، تحت نظارت ما نیست و اشرافی بر آن نداریم. این موارد خارج از چهارچوب نظارتی ما قرار دارند و قرار نیست تحت نظارت شهرداری باشند. خدماتی که در چارچوب سامانه "سپند" ارائه می‌شود، کاملاً منطبق بر ضوابط و مقررات است.