جمعه 30 شهریور 1403

نساجی 2 - 2 استقلال؛ نکونام زور بردن نداشت

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
نساجی 2 - 2 استقلال؛ نکونام زور بردن نداشت

هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با توقف استقلال در خانه نساجی قائمشهر آغاز شد.

تیم فوتبال استقلال از ساعت 17:25 امروز (جمعه) در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برابر نساجی مازندران صف‌آرایی کرد و با تساوی 2 - 2 متوقف شد.

کوین یامگا (2+45 - پنالتی) و حامد پاکدل (72) برای نساجی و رامین رضاییان (63 - پنالتی) و ابوالفضل جلالی (75) برای استقلال زننده گل‌های این بازی بودند.

شاگردان جواد نکونام در حالی با پنج امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفتند که هفته آینده باید به مصاف پرسپولیس بروند. شاگردان ساکت الهامی نیز که فصل گذشته استقلال را در قائمشهر متوقف کرده بودند، با دو امتیاز جایگاه پانزدهم جدول را به خود اختصاص دادند.

* قرار گرفتن کوین یامگا در ترکیب اصلی از نکات قابل توجه بازی بود. مدافع - فرانسوی که توسط استقلال مورد بی‌مهری قرار گرفته بود، با نظر علی خطیر مدیرعامل نساجی به جمع قائمشهری‌ها اضافه شد و در اولین بازی پس از مدت‌ها دوری از میادین موفق شد دروازه تیمش سابقش را باز کند. یامگا به دلیل مشکل چشم با عینک بازی کرد و بازوبند کاپیتانی نیز در دستانش بسته شده بود.

ترکیب نساجی: لوان پولی، امیرمهدی جان‌ملکی (88 - وحید محمدزاده)، امیر‌حسین سام دلیری، منصور باقری، فرزاد زامهران، مهرداد رضایی، حامد پاکدل، کوین یامگا، مهرداد صیفی، امیرمحمد هوشمند و محمدرضا عباسی (18 - محمدرضا حسینی (84 - منتظر محمد)).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، سامان فلاح، روزبه چشمی، رامین رضاییان، زبیر نیک‌نفس (46 - آرش رضاوند)، میلاد زکی‌پور (4+90 - محمدحسین مرادمند)، دیدیه اندونگ، آرمان رمضانی، رافائل سیلوا (46 - ابوالفضل جلالی)، جلال‌الدین ماشاریپوف و محمدحسین اسلامی.

داور: علی صفایی

کارت زرد: امیرمهدی جان‌ملکی (42) و لوان پولی (57) از نساجی و محمدحسین اسلامی (6+90) از استقلال

اخراج: روزبه چشمی (11+90)

نیمه اول دقیقه 12: توپ ارسالی رامین رضاییان به محوطه جریمه به آرمان رمضانی رسید و ضربه این بازیکن توسط مدافعان بلوکه شد. رضاییان در این صحنه اعتقاد داشت توپ به دست یکی از بازیکنان نساجی برخورد کرده است.

دقیقه 19: میلاد زکی‌پور پس از عبور از یک بازیکن نساجی ضربه‌اش را زد که لوان پولی دروازه‌بان نساجی آن را دفع کرد.

دقیقه 24: پاکدل در شلوغی محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد، ولی ضربه‌اش قدرت کافی نداشت و در اختیار سیدحسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه 26: ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال به یامگا رسید که ضربه روی پای بازیکن فرانسوی نساجی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 33: پاس زیبای روزبه چشمی به زکی‌پور رسید و این بازیکن پس از عبور از یک بازیکن در موقعیت تک به تک قرار گرفت که باز هم پولی دروازه‌بان برزیلی نساجی مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه 35: پاس عمقی خوبی به زامهران رسید و می‌توانست دروازه استقلال را باز کند که حسینی مانع شد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 41: نساجی صاحب ضدحمله شد و حامد پاکدل می‌رفت اولین گل بازی را بزند، اما حسینی ناجی دروازه آبی‌پوشان شد. در ادامه زامهران توسط زبیر نیک‌نفس متوقف شد، اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 43 و 45: علی صفایی، پس از گذشت دو دقیقه به کنار خط رفت تا صحنه اتفاق افتاده در محوطه جریمه استقلال را از مانیتور ببیند. داور پس از بازبینی صحنه نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه 2+45: کوین یامگا که تا فصل پیش پنالتی‌زن استقلال بود پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را زد و موفق شد در اولین بازی رسمی‌اش پس از بازگشت به میادین دروازه تیم سابق خود را باز کند.

نیمه دوم دقیقه 50: ارسال توپ به محوطه جریمه نساجی به اسلامی رسید و ضربه این بازیکن توسط مدافعان به کرنر رفت.

دقیقه 59: محمدحسین اسلامی در محوطه جریمه نساجی متوقف شد، اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 61: صفایی پس از بازبینی صحنه توسط سیستم VAR، این بار برای استقلال نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه 63: رامین رضاییان از نقطه پنالتی گل تساوی استقلال و سومین گل فصلش را برای این تیم به ثمر رساند.

دقیقه 70: ارسال زمینی جلالی به محوطه جریمه نساجی را آرمان رمضانی تبدیل به گل کرد، اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

دقیقه 72: نساجی که صاحب موقعیت بود چند توپ به محوطه جریمه استقلال ارسال کرد که یکی از توپ‌ها با دفع حسینی به مهرداد رضایی رسید و شوت این بازیکن با پشت پای حامد پاکدل وارد دروازه استقلال شد.

دقیقه 75: یک بار دیگر استقلال صاحب موقعیت شد و ضربه سر ابوالفضل جلالی وارد دروازه نساجی شد که این بار هم پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت. در بازبینی صحنه توسط اتاق VAR تصمیم کمک داور رد شد تا استقلال کار را به تساوی بکشاند.

دقیقه 4+90: ضربه سر روزبه چشمی به شکل خطرناکی از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم از میان اخبار

شکست سنگین علیرضا بیرانوند در پرونده پرسپولیس؟

توضیح لهستانی‌ها درباره نفروختن علی قلی‌زاده به پرسپولیس

علیرضا فغانی داور عجیب‌ترین بازی لیگ نخبگان آسیا

(عکس) جایگاه عجیب پرسپولیس در آسیا؛ یکه‌تازی استقلال