سه‌شنبه 10 مهر 1403

نصیری: اسپانسرها هزینه اعزام اغلب ملی‌پوشان را پرداخت کردند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نصیری: اسپانسرها هزینه اعزام اغلب ملی‌پوشان را پرداخت کردند

رئیس انجمن مستقل موی‌تای تاکید کرد که اغلب نفرات ما برای اعزام اسپانسر داشتند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جواد نصیری رئیس انجمن مستقل موی‌تای روز یکشنبه 8 مهرماه در نشست خبری در خصوص هزینه‌های اعزام ملی‌پوشان جوان موی‌تای به رقابت‌های قهرمانی جهان صحبت کرد که باعث ایجاد شائبه و سوتفاهماتی شد.

نصیری: هزینه اعزام به مسابقات جهانی موی‌تای با ورزشکاران بود

نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برای شفاف‌سازی بیشتر در این خصوص عنوان کرد: اغلب بازیکنان ما برای اعزام اسپانسر شخصی داشتند. به طور مثال اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان نیمی از هزینه‌های اعزام یکی از ملی‌پوشان استان خود را پرداخت کرده است. مس سرچشمه کرمان اسپانسر چهار نفر از بچه‌های استان خود شده است. شهرداری ورامین نیز اسپانسر نایب قهرمان جهان ما شد و اینکه اسمی از آنها برده نشود، جفا در حق‌شان است که به بچه‌های ما کمک کردند.

وی تصریح کرد: در نشست خبری به صورت سهوی اسمی از اسپانسرها برده نشد و اشاره‌ای به این کمک‌ها نشد. برخی از نفرات نیز اسپانسر شخصی داشتند و به صورت کلی اکثر بچه‌های ما با اسپانسر ارگانی یا شخصی هزینه‌های اعزام خود را پرداخت کردند. البته اینگونه نیست که ما به صورت سازمان یافته اسپانسر گرفته باشیم یا شرکت‌هایی اسپانسر ما شده باشند که از معافیت مالیاتی استفاده کنند. اعضای تیم ما هر کدام با اسپانسر شخصی یا ارگانی توانستند به مسابقات اعزام شوند. واقعاً حرکت این اسپانسرها جای تقدیر دارد و باید از آنها نام برده شود.

رئیس انجمن موی‌تای در پاسخ به این سوال که چرا انجمن در قالب سازمان یافته نتوانست برای اعزام نفرات تیم اسپانسر جذب کند، گفت: در حال حاضر ما در حال مکاتبه با شرکت‌هایی هستیم که علاقمند هستند برای مسابقات آینده به انجمن کمک کنند و دیده شوند. متاسفانه در آن مقطع به خاطر مسائل حقوقی استقلال انجمن فرصتی برای جذب اسپانسر نداشتیم. از طرفی ما در آن مقطع سانحه شهید جمهور را داشتیم و نتوانستیم مسابقه برگزار کنیم تا درآمدزایی داشته باشیم. از طرفی هنوز شناسه نداشتیم و حساب انجمن نیز باز نشده بود که ما را با مشکلات اداری روبرو کرده بود. از طرفی به مهلت پایان ثبت‌نام نفرات در مسابقات نزدیک می‌شدیم و زمانی برای جذب اسپانسر نداشتیم.

نصیری در مورد اینکه با برطرف شدن مشکلات حقوقی و اداری، انجمن برای رویدادهای آینده به ورزشکاران برای اعزام‌ها کمک خواهد کرد، گفت: حتماً کمک خواهیم کرد و اصلاً هدف ما همین است. در سال‌های 2008 و 2009 که نایب رئیس انجمن بودم و ما زیر نظر فدراسیون رزمی فعالیت می‌کردیم، تیم اعزام نشد. در سال 2010 با مکاتبه با یکی از بانک‌ها که اسپانسر ما شد توانستم تیم را اعزام کنم. حتی برای اعضای تیم لباس یکدست تهیه کردیم و بعد از دو سال غیبت به مسابقه اعزام شدیم. مطمئن باشید در آینده نیز برای اعزام نفرات کمک خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: باید از دنیامالی وزیر محترم ورزش و جوانان تشکر ویژه‌ای داشته باشم؛ چرا که نگاه ایشان یک نگاه حمایت کننده است. دنیامالی خودش مرد میدان است و سال‌ها در راس فدراسیون کار کرده است و از زیر و بم مشکلات خبر دارد. در دیداری که داشتیم به ما قول دادند تا به موی‌تای نیز مساعد کنند تا شاهد شکوفایی بیشتر این رشته باشیم.