چهارشنبه 4 مهر 1403

نظر 5 کارشناس داوری درباره پنالتی پرسپولیس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
نظر 5 کارشناس داوری درباره پنالتی پرسپولیس

کارشناسان داوری فوتبال ایران قضاوت تیم داوری دربی پایتخت را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دربی 104 تهران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان به پایان رسید، دیداری که بیژن حیدری قضاوت آن را بر عهده داشت.

به گزارش تسنیم، نادر جعفری و حیدر سلیمانی دو کارشناس داوری درباره داوری این دیدار که برای سومین بار با استفاده از VAR برگزار می‌شد، اظهارنظر کردند.

حیدر سلیمانی: بیژن حیدری توانست با مدیریت بازی قضاوت خیلی خوبی را به نمایش بگذارد و در جریان بازی نزدیک به صحنه‌ها بود و مواقعی که نیاز بود بازیکنان را به آرامش دعوت می‌کرد. تنها اشتباه تیم داوری در نیمه اول مربوط به کمک داور دوم بود که پرتاپ توپ از خط طولی را به جای اینکه به نفع استقلال اعلام کند به پرسپولیس داد و موجب اعتراض رامین رضاییان شد و در ادامه حیدری توانست این بازیکن استقلال را مدیریت کند.

وی ادامه داد: متأسفانه بارها شاهد پرتاپ اشیاء از سوی طرفداران دو تیم بودیم که باعث توقف زیاد بازی و همچنین مصدومیت بازیکن استقلال شد که اصلاً کار شایسته‌ای نیست. اگر در بازی‌های بین‌المللی چنین اتفاقاتی رقم بخورد حتماً جریمه سنگینی در پی خواهد داشت.

کارشناس داوری فوتبال راجع به اعلام پنالتی به سود پرسپولیس گفت: پنالتی پرسپولیس کاملاً درست بود و رضاییان به جای توپ، پای بازیکن پرسپولیس را مورد اصابت قرار داد.

نادر جعفری: با توجه به حساسیت دربی، بیژن حیدری سبک قضاوت خودش را مبتنی بر مدیریت اتخاذ کرد که به نظر من موفق هم بود و سبک قضاوت خودش را بر بازی دو تیم دیکته کرد. بازی زیبای نیمه اول از هر دو تیم مرهون قضاوت خوب حیدری بود که در برخوردها خیلی سوت نزد. اوج کار حیدری در نیمه اول قضاوت یکنواخت او در برخوردها بود و تشخیص‌های خوبی داشت و بازی را از جریان نینداخت. در دقیقه یک، پای مدافع پرسپولیس به صورت تصادفی به سر مهاجم استقلال برخورد کرد که مستحق جریمه نبود.

وی ادامه داد: در نیمه دوم هم تیم داوری قضاوت موفقی داشت. با توجه به اینکه حیدری در نیمه اول بازی را مدیریت کرد، در 10 دقیقه پایانی بازی هم هرچقدر به سمت دقایق پایانی می‌رفتیم باز هم بازی را کنترل کرد و به درستی از کارت‌هایش استفاده کرد و با آرامشی که داشت قضاوت خوبی داشت.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص اعلام پنالتی به سود پرسپولیس عنوان کرد: پنالتی به درستی اعلام شد، بازیکن آبی به پای هافبک پرسپولیس ضربه زد و پنالتی بود.

همچنین رضا سخندان، یدالله جهانبازی و محمدرضا ابوالفضلی تصمیمات بیژن حیدری را تأیید کردند که فیلم اظهارنظر آنها را در زیر می‌بینید.

258 258

کد خبر 1962710