سه‌شنبه 24 مهر 1403

نفرات برتر جام باشگاه های کتابخوانی دشتی تجلیل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نفرات برتر جام باشگاه های کتابخوانی دشتی تجلیل شدند

بوشهر - ایرنا - در آئینی با حضور مسئولان و دوستداران کتاب نفرات برتر چهارمین دوره باشگاههای کتابخوانی در در شهرستان دشتی انتخاب و تجلیل شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز چهارشنبه در این آئین گفت: 4 طرح در حوزه کتابخوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست که شهرستان دشتی یکی از فعال ترین شهرستان های کشور در اجرای هر 4 طرح است و این نتیجه تعامل بخش های دولتی و غیر دولتی در شهرستان است.

حمید زارعی افزود: جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان طرحی پیشرو و پویا برای راه اندازی و فعال کردن باشگاه های کتابخوانی در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو، استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی و مطالبه گری در کودکان، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کلاسی و ارتباط بین اهل قلم و کودکان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

زارعیگفت: از اولین دوره که در سال 1395 برگزار شد و خورموج شهر برتر جام باشگاه های کتابخوانی کشور شد تا امروز باشگاه های کتابخوانی دشتی همواره در سطح ملی درخشیده اند و افتخار آفرینی کرده اند.

شهردار خورموج و نایب رئیس شورای مرکزی شهرهای دوستدار کتاب کشور نیز گفت: یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در میان شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان است.

احمد شیخیانی افزود: به طور حتم کتاب غذای روح بشر و وسیله رشد فکری انسان است که از این رو باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج یابد.

وی ادامه داد: افزایش مطالعه در بین کودکان و نوجوانان و تبدیل آن به فرهنگ در خانواده ها از بروز ناهنجاری ها و آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.

شیخیانی تصریح کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اولویت برنامه های شهرداری و شورای اسلامی خورموج است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز برای کسب پایتخت کتاب مبلغ 70 میلیون تومان با مصوبه شورای اسلامی شهر به این موضوع اختصاص داده ایم و در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه های ویژه ای در سال جاری خواهیم داشت.

شیخیانی یادآورشد: در زمینه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های شهرداری خورموج تنها شهرداری استان است که تا پایان سال 98 تمام سهم کتابخانه ها را پرداخت کرده است.

در پایان این مراسم برترین های جام به شرح زیر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش باشگاه‌های برتر، باشگاه «یار مهربان» به تسهیل گری اسما خواجه زاده از دبستان قلم یک خورموج باشگاه برگزیده معرفی و باشگاه «کنار» به تسهیل گری معصومه وحیدی راد از کاکی مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش پیش دبستانی و دوشنبه کتابخوانی باشگاه «نهال کوشا» به تسهیل گری اعظم حیدری باشگاه برگزیده شد.

در بخش نامه به نویسنده آریا فقیه احمدانی و امیرعباس دشتی هر دو از باشگاه کتابخوانی یار مهربان و سامیا انگیز از کنار مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش فیلم‌های برتر آریا فقیه احمدانی از یار مهربان و مبینا راستیان اول و دوم شدند.

در بخش فیلم‌های برتر پیش دبستانی ابوالفضل حیاتی، ماندانا یزدان پناه اول و دوم و زهرا صابری نیا و سیده فاطمه میرنظامی به طور مشترک سوم شدند.

در بخش مدیران فعال و برتر زینب حیدری پور از دبستان قلم یک در بخش مدارس و در بخش مهد و پیش دبستانی اعظم حیدری از مهد و پیش دبستانی نهال کوشا به عنوان مدیران برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش کتاب‌ها و نویسندگان برتر نیز کتاب «یک کوسه و پنج ماهی» به نویسندگی علی اصغر سیدآبادی، «ریگو و رزا» نوشته لورنس پائولی و ترجمه الهام مقدس به مقام های اول و دوم رسیدندو

همچنین از ناهید جمشید نیا مسوول دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی شهرستان دشتی نیز تقدیر شد.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*