سه‌شنبه 29 خرداد 1403

نقش‌آفرینی آبادیران در جهت‌دهی فناوری به حل مشکلات محرومان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نقش‌آفرینی آبادیران در جهت‌دهی فناوری به حل مشکلات محرومان

مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره)، در آیین اختتامیه نمایشگاه آبادیران با اشاره به ضرورت به‌کارگیری فناوری در مسیر محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: علاوه بر تلاش برای حل معضل محرومیت، توسعه فناوری در این زمینه نیز موضوعیت دارد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرتضی فیروزآبادی؛ مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره)، در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه ملی آبادیران، برگزاری این رویداد و برنامه ملی آبادیران را منشأ برافراشتن پرچمی برای هدایت و راهبری حوزه فناوری به سمت حل مسائل محرومان و مستضعفان دانست.

فیروزآبادی با تاکید بر کارکرد گره‌گشایی فناوری عنوان کرد: در هر جایی که انسان به دنبال انجام کار مهمی با سرعت بیشتر و هزینه کمتر باشد، توسعه فناوری به یاری وی خواهد آمد.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری فناوری در مسیر محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: علاوه بر تلاش برای حل معضل محرومیت، توسعه فناوری در این زمینه نیز موضوعیت دارد.

رونمایی از 9 محصول فناورانه دانش‌بنیان در نمایشگاه آبادیران

مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال را یکی از اساسی‌ترین مسائل در مناطق محروم برشمرد و گفت: در این حوزه، سوالی اساسی وجود دارد: منابع درآمدی افراد در مناطق محروم باید بر چه مبنایی باشند؟ بخشی از این منابع باید متکی به تلاش فرد، بخش دیگر بر سرمایه و مهارت و بخش دیگر بر فناوری باشد.

آموزش و فناوری، کلید حل مشکلات تحصیلی در مناطق محروم

فیروزآبادی با اشاره به پیچیدگی‌های ایجاد اشتغال در مناطق محروم، آموزش و تحصیل را از دیگر مسائل مهم این مناطق دانست و خاطرنشان کرد: امروزه با استفاده از فناوری می‌توان آموزش را برای این مناطق در دسترس‌تر کرد.

ایجاد زنجیره مشاغل خرد، رمز موفقیت در مناطق محروم

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال خرد، اظهار کرد: این مشاغل زمانی می‌توانند موفق شوند و توسعه یابند که به بازار دسترسی داشته باشند. تلاش ما بر ایجاد زنجیره مشاغل خرد و اتصال آنها به بازارهای بزرگ است.