دوشنبه 28 خرداد 1403

نقش پررنگ مردم در نظارت بر تبلیغات کشور

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
نقش پررنگ مردم در نظارت بر تبلیغات کشور

از زمان راه‌اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی کشور، بیش از 12 هزار گزارش جهت پیگیری به مراجع تخصصی انعکاس داده شده است‌

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد دکتر عباس محمدیان مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» با هدف ساماندهی و ارتقای سلامت و قانون‌مداری فضا‌های تبلیغاتی در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

محمدیان با اشاره به اینکه این سامانه برای رفع چالش محدودیت ظرفیت نهادهای حاکمیتی برای اعمال نظارت و جلوگیری از سودجویی و تخلفات احتمالی افراد راه اندازی شده است. افزود: در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم و شهید رئیسی، توانستیم مردمی‌سازی را وارد عرصه نظارت کنیم و نظارت مردمی را به عنوان بازوی کمکی خودمان قرار دهیم.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد در ادامه افزود: در این راستا با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان های داخلی، یک شناسه به این امر اختصاص داده‌ایم و شهروندان از سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه تخلفات تبلیغاتی، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را در بستر پیام‌رسان های رایج کشور به این شناسه ارسال کنند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 12 هزار گزارش دریافت کرده‌ایم و گزارش‌ها پس از بررسی توسط کارشناسان، جهت پیگیری به مراجع تخصصی انعکاس داده می‌شود.