یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

نقص ترمز کار دست فراری داد!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
نقص ترمز کار دست فراری داد!

یکی از مالکان فراری 458 ایتالیا از این خودروساز برای عدم رفع مشکل ترمز خودروی خود شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، ایلیا نیچف اخیراً از فراری ایتالیا در دادگاه آمریکا به خاطر عدم تعمیر کامل نقص ترمز خودروی خود شکایت کرده است. او در این لایحه مدعی شده ایتالیایی‌ها تنها راه‌حلی موقتی برای رفع مشکل در نظر گرفته‌اند و این امر باعث شده مالکان خودروها پشت فرمان محصولاتی غیر ایمن بنشینند.

نیچف فراری 458 ایتالیا مدل 2010 خود را در سال 2020 خریداری کرده و می‌گوید از همان روز اول شاهد مشکلات ترمز بوده است. او در شکایت خود به یک حادثه اشاره کرده و گفته که به دنبال دور زدن در یک خیابان با شیب نسبتاً زیاد بوده اما خودرو پس از فشار پدال ترمز سرعت را کاهش نداده است. نیچف می‌گوید نمایندگی فراری اظهار داشته این موضوع عادی تلقی می‌شود.

فراری در اکتبر 2021 فراخوان داوطلبانه‌ای را برای 458 ایتالیا، 458 اسپچیاله، 458 اسپچیاله آپرتا، 458 اسپایدر، 488 GTB و 488 اسپایدر اعلام کرد. این خودروساز ایتالیایی اظهار داشت احتمال نشتی روغن ترمز وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش کارایی ترمز و یا از بین رفتن کامل قدرت توقف خودرو شود اما در آن زمان ریشه این مشکل کشف نشد. دومین فراخوان فراری در اواسط سال 2022 و به خاطر از کار افتادن سیستم ترمز اعلام شد. این فراخوان که شامل خودروهای مدل 2005 نیز بود بیش از 23 هزار مالک را تحت تأثیر قرار داد.

فراری اظهار داشت درپوش مخزن روغن ترمز در این خودروها شاید به‌طور کامل بسته نشده باشد که این امر می‌تواند باعث ایجاد مکش در مخزن شده و نهایتاً نشتی روغن ترمز را در پی داشته باشد. ایتالیایی‌ها با نصب یک درپوش جدید و به‌روزرسانی نرم‌افزاری مشکل یاد شده را حل کردند. این فراخوان شامل محصولات متنوع از 612 اسکاگلیتی گرفته تا روما بود اما خودروهای 458 یا 488 مربوط به فراخوان اولیه در لیست فراخوان دوم دیده نمی‌شدند. نیچف در شکایت خود ادعا می‌کند فراری می‌توانست با تعویض سیلندر ترمز این مشکل را حل کند اما چنین کاری را انجام نداده است. او همچنین می‌گوید فراری به مشتریان درباره ادامه‌دار بودن نقص سیستم ترمز خودروها اطلاع‌رسانی نکرده است. یکی از سخنگوهای فراری نیز در این رابطه بیانیه‌ای صادر نموده که به شرح زیر است: ایمنی و سلامتی مشتریان بالاترین اولویت ماست. ما بر اساس بالاترین و سخت‌گیرانه‌ترین دستورالعمل‌های ایمنی و امنیتی کار می‌کنیم تا مطمئن شویم محصولات ما همیشه به قوانین و مقررات موجود احترام می‌گذارند

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887665
نقص ترمز کار دست فراری داد! 2
نقص ترمز کار دست فراری داد! 3