جمعه 28 اردیبهشت 1403

نقل قول‌هایی از تسلیم ناپذیران بازی‌های آسیایی / درس مقاومت: ادامه بده و هرگز تسلیم نشو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نقل قول‌هایی از تسلیم ناپذیران بازی‌های آسیایی / درس مقاومت: ادامه بده و هرگز تسلیم نشو

بازی های آسیایی امسال چندین مورد مقاومت و تسلیم ناپذیری ورزشکاران زن را به همراه داشت. ادامه دادن به هر قیمتی حتی با وجود درد و مصدومیت.

به گزارش "ورزش سه"، در فینال دوی 800 متر زنان، وانگ چونیو، دونده چینی پس از کسب مدال برنز به گریه افتاد: «به دلیل ناراحتی جسمی ام، دکتر به من توصیه کرد که رقابت را رها کنم. واقعاً نمی توانم تسلیم شوم. گفتم مهم نیست نتیجه چه خواهد شد و من قطعاً در مسابقه شرکت خواهم کرد. می دانستم نتیجه خواهم گرفت.»

در فینال 3 متر تخته پرش زنان، سا میکامی از ژاپن که مدال برنز را کسب کرد نیز می تواند همین را بگوید.

در مسابقات دوچرخه سواری جاده انفرادی زنان، یولدوز دختر افغان که شکستگی گردنش بهبود نیافته بود، به مقام 28 دست یافت و در مورد اینکه چرا اصرار دارد با مصدومیت رقابت کند، این را بیان کرد: «نه تنها باید قدرت خود را نشان دهم، بلکه باید مهارت خود را در عرصه بین المللی به داوران نیز نشان دهم.»

کیه یانگشی پس از کسب مدال طلای تیم پیاده روی 35 کیلومتری مسابقات 35 کیلومتری مردان و زنان گفت: «این برای من آسان نبود. امیدوارم با پشتکار خود، بتوانم به جوانان بیشتری زندگی و الهام دیگری بدهم. همه می توانند سالم بمانند و از یکدیگر در زمین یاد بگیرند. این جذابیت ورزش های رقابتی است.»

چن یوفی، ستاره انفرادی بانوان بدمینتون، حریف خود را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. او در پاسخ به سوالی درباره کناره گیری بازیکن ژاپنی آکان یاماگوچی به دلیل مصدومیت، با تأسف گفت: «او چنین نتایجی را کسب کرده است و هنوز هم در چنین سنی چنین روحیه جنگندگی دارد. او نمونه ای برای هر ورزشکاری از جمله من است که باید از او یاد بگیریم.»