چهارشنبه 25 مهر 1403

نماز عید فطر در آستان هفت امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز عید فطر در آستان هفت امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: نماز عید سعید فطر در هفت بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امامزاده سلطان مصیب، سلطان کریم شاه و سید حسن (ع) در شهرستان سرایان، امامزاده زیدالنار (ع) در قاین، امامزادگان سیدالحسین و سید علی (ع) در نهبندان و امامزاده سید ابوالقاسم نصرآباد در شهرستان خوسف میزبان نمازگزاران در روز عید فطر خواهند بود. وی بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای برپایی نماز عید فطر تاکید کرد و گفت: به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی برای اقامه نماز الزامی است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها ماسک و دستکش بین نمازگزاران توزیع خواهد شد اما بهتر است از قبل افراد با ماسک و دستکش حضور پیدا کنند. وی با اشاره به برگزاری مراسم شب قدر در برخی امامزادگان استان افزود: همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قابل تقدیر است. بخشی پور بیان کرد: ماه مبارک رمضان 2 هزار و 600 بسته غذایی و 2 هزار و 440 بسته بهداشتی از سوی مراکز افق در امامزادگان بین نیازمندان استان توزیع شده است.

نماز عید فطر امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در مصلاها برگزار نمی‌شود و در مساجد شهرها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*