یک‌شنبه 15 مهر 1403

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان در یک اتاق 24 متری به عنوان اولین فروشگاه و نمایشگاهی است که به صورت دائمی مختص صنایع دستی این منطقه فعالیتش را آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، ترکمن‌های استان خراسان شمالی زیورآلات متنوع، زیبا و فراوان مخصوص به قوم خود را دارند که بیشتر بانوان این قوم برای زینت خود از آنان استفاده می‌کنند، این اشیای گرانبها از پیشینیان به ارث رسیده و بخشی از تاریخ و تمدن ترکمن‌هاست، تا دو دهه گذشته اهالی روستاهای منطقه جرگلان زیورآلات را برای عرضه به بانوان می‌ساختند و این آثار هنری خواهان بسیاری دارند.

به همین دلیل و با هدف جلوگیری از فراموشی هنر دستان زنان ترکمن، نمایشگاهی تحت عنوان صنایع دستی در ادامه راه شهید راه سلامت دکتر عبدالجلیل غیادی پزشک فعال منطقه و همچنین فعال کردن و ایجاد تحرک بیشتر از سوی بانوان منطقه جرگلان راه اندازی شده است.

تولیدات موجود و قابل نمایش تمامی صنایع دستی ترکمن از جمله فرش دورو، فرش پشمی، گلیم ترکمنی، پادری، آویز، لباس‌های محلی، تزئینات ترکمنی، پاپوش‌ها، کیف طرح ترکمن و.... است که مکان این نمایشگاه و فروشگاه ما بین روستای گرکز و شهر یکه سعود است که تمامی روستاها به آن دسترسی خواهند داشت.

انتهای پیام /

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 2
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 3
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 4
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 5
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 6
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 7
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 8
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 9
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 10
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 11
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی بانوان جرگلان 12