شنبه 5 آبان 1403

نماینده زرند: برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم کلی و بدون زمان‌بندی است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نماینده زرند: برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم کلی و بدون زمان‌بندی است + فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین همتی، نماینده مردم زرند، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با صلاحیت حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، به بررسی برنامه‌های وی پرداخت و نگرانی‌های خود را در این باره مطرح کرد. وی با اشاره به برنامه‌ای که از سیمایی صراف دریافت کرده بود، اظهار داشت: "برنامه‌ای که ما از آقای سیمایی داشتیم 15 صفحه بیشتر نبود....

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین همتی، نماینده مردم زرند، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با صلاحیت حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، به بررسی برنامه‌های وی پرداخت و نگرانی‌های خود را در این باره مطرح کرد. وی با اشاره به برنامه‌ای که از سیمایی صراف دریافت کرده بود، اظهار داشت: "برنامه‌ای که ما از آقای سیمایی داشتیم 15 صفحه بیشتر نبود. این برنامه‌ها فاقد زمان‌بندی مشخص بوده و به نظر می‌رسد کمی کلی هستند. " همتی با تاکید بر اینکه نقدی به شخصیت حسین سیمایی صراف ندارد، گفت: "او شخصیت محترم، متعهد، کارآمد، انقلابی و ارزشی است و سوابق علمی خوبی هم دارد. اما نگرانی ما مربوط به برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است. " وی با اشاره به سوابق تحصیلی سیمایی صراف در حوزه علوم انسانی، افزود: "قرار است بعد از چند دوره وزارت علوم، این وزارتخانه به دست فردی سپرده شود که رشته‌اش علوم انسانی است. این می‌تواند برای علوم انسانی ما مفید باشد، ولی سوال این است که برای رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه چه برنامه‌ای دارید؟ " همتی همچنین درباره جایگاه علمی کشور در سطح بین‌المللی ابراز نگرانی کرد و گفت: "رتبه‌بندی علمی ما در دنیا بیشتر بر اساس مقالات بین‌المللی است. نگرانیم که با اجرای این برنامه‌ها، جایگاه علمی کشور از دست برود. در این زمینه باید شفاف‌سازی انجام شود. "

وی در پایان خواستار توضیحات بیشتر و روشن‌تر از سوی وزیر پیشنهادی علوم درباره برنامه‌های دقیق و زمان‌بندی شده برای حوزه‌های مختلف علمی شد.