جمعه 7 اردیبهشت 1403

نماینده مجلس: وضعیت راه‌های روستایی بوکان نیازمند اصلاح جدی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: وضعیت راه‌های روستایی بوکان نیازمند اصلاح جدی است

مهاباد - ایرنا - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه برخی روستاهای این شهرستان همچنان خاکی و نامناسب بوده که امیدواریم با اهتمام ویژه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد بهبود آنها باشیم.

انور حبیب‌زاده روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در بوکان اظهار داشت: راه، محور توسعه و آبادانی است و نامناسب بودن راه روستایی در این شهرستان شایسته مردم این منطقه نیست و مردم باید از راه مناسب و آسفالته برخودار باشند.

وی از فرسوده بودن ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان انتقاد کرد و افرود: ماشین آلاتی که در این اداره مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرسوده بوده و جوابگوی وضعیت شهرستان بوکان نیست و باید برای این امر مهم مسوولان استانی برای به روز رسانی ماشین آلات فکر اساسی کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته 76 نفر در محورهای مواصلاتی بوکان به علت تصادف جان خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: نامناسب بودن محوراهای مواصلاتی، وصل بودن به کریدور شمال - جنوب و سنگینی ترافیک و کم عرض بودن جاده باعث افزایش تصادفات جاده ای در بوکان شده است.

وی گفت: با وجود تصادفات متععد در این شهرستان پروژه های راه سازی مانند بزرگراه بوکان - میاندوآب، بوکان - سقز و کنارگذر پس از یک دهه هنوز به اتمام نرسیده است.

عمر ناوگان راهداری در آذربایجان‌غربی بیش از 25 سال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: کل ناوگان راهداری این استان در وضعیت مناسبی است و عمر آن بیش از 25 سال برآورد می‌شود.

ارسلان شکری در خصوص راه های روستایی استان ادامه داد: امسال طرح های خوبی در بخش راه روستایی در دست اجراست که با اتمام این طرح‌ها برخورداری خانوارهای روستایی استان از راه آسفالته، طی سال جاری به 94 درصد خواهد رسید.

وی از اصلاح 44 نقطه حادثه خیز استان خبر داد و افزود: از مجموع این تعداد نقطه حادثه خیز 2 نقطه مربوط به شهرستان بوکان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در خصوص ترمیم ماشین آلات راهداری بوکان قول تحویل یک دستگاه لودر و یک دستگاه کمپرسی به راهداری بوکان و نیز اجاره ماهیانه یک دستگاه گریدر موافقت کرد.

شکری، با روکش آسفالت راه‌های اصلی بوکان - سقز به طول 3.5 کیلومتر، بوکان - شاهین‌دژ به طول 3.3 کیلومتر و مسیر بوکان - میاندوآب به طول پنج کیلومتر موافقت کرد و اظهار داشت: آسفالت راه روستایی گندمان و گوله به طول پنج کیلومتر، احداث دور برگردان در مسیر بوکان - سقز در نزدیکی ایست بازرسی شهید رجایی و روکش و آسفالت راه‌های روستایی به طول 10 کیلومتر در سال جاری موافقت کرد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد که دارای 780 کیلومتر است که 142 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی درجه یک ومابقی 638 کیلومتر راه روستایی است.

*س_برچسب‌ها_س*