چهارشنبه 18 مهر 1403

نهمین نشست کمیسیون تدوین و تلفیق برنامه هفتم توسعه بخش علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نهمین نشست کمیسیون تدوین و تلفیق برنامه هفتم توسعه بخش علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نهمین نشست کمیسیون تدوین و تلفیق برنامه هفتم توسعه (بخش عتف) با حضور علی باقر طاهری‌نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد. در ابتدای نشست ذاکرصالحی بر ضرورت تعامل گسترده مدیران و کارشناسان با سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد. در ادامه دکتر فرحناز صبوحی معاون دفتر آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه ابعاد این تعامل...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نهمین نشست کمیسیون تدوین و تلفیق برنامه هفتم توسعه (بخش عتف) با حضور علی باقر طاهری‌نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد.

در ابتدای نشست ذاکرصالحی بر ضرورت تعامل گسترده مدیران و کارشناسان با سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد. در ادامه دکتر فرحناز صبوحی معاون دفتر آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه ابعاد این تعامل را تشریح و بر ضرورت تسریع در تدوین نهایی برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

سپس افشین کسالایی معاون دفتر برنامه‌ریزی و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه سخنرانی خود را با عنوان "نقشه راه تدوین برنامه هفتم" ارائه کرد. وی پس از تشریح وضعیت اقتصادی کشور از زبان آمار و ارقام رسمی و آسیب‌شناسی برنامه‌های جامع توسعه این سبک را از برنامه‌ریزی با توجه به محدودیت منابع ناکارآمد دانسته و بر تغییر رویکرد همگان به سوی برنامه‌ریزی مبتنی بر هسته‌های کلیدی تأکید کردند.

در پایان این جلسه طاهری‌نیا در جمع‌بندی خود بر داشتن چارچوب زمان‌بندی، تعامل با ذی‌نفعان ضرورت تسریع در تدوین نهایی برنامه را یادآور شد.