پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نکات کلیدی برای خرید ویلای جنگلی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
نکات کلیدی برای خرید ویلای جنگلی

اخبار شرکتها - جنگل از دید عموم مردم بسیار خوش منظر، زیبا و شکیل برای گردشگری و سکونت میباشد. و امروزه با روند صعودی ساخت و ساز ویلا در شمال این امر تحقق یافته و نسبت به قبل زندگی دردل طبیعت به خاطر ازدحام و شلوغی زندگی شهری و آلودگی هوا و سختی زندگی شهری و داشتن آرامش در دل طبیعت اکثر مردم را براین فکر داشته که داشتن یک ویلا در دل جنگل و مراتع و طبیعت بهترین انتخاب هم از لحاظ خوشگذرانی و گردشگری برای تعطیلات و هم یک سرمایه گذاری مطمئن برا آینده با توجه به سیر صعودی قیمت زمین و ویلا در سالیان اخیر در شمال کشور انتخاب خوبی میدانند. خرید ویلا در شمال کشور را به خصوص ویلای جنگلی با توجه به یک سری از مزایایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

ویلاهای جنگلی:

ویلا های جنگلی در شمال کشوردر فاصله چند کیلومتری تا شهر یا در شهرهای جنگلی مانند نور ساخته میشوند، و در کوهپایه ها قرار میگیرند و دارای منظره ی بسیار زیبا از جنگل و رودخانه میباشند. ویلا های جنگلی بسیار دلنشین هستند و با خرید یک ویلای جنگلی در شمال میتوان محیطی ارام را تجربه کرد و بسیار مناسب افرادی که به دنبال محیطی ارام و به دور از تنش و هیاهو حتی برای مدت کوتاهی میباشد. خرید ویلای جنگلی هوایی خوش آیند و صدای طبیعت تازه و جنگلی را برایتان فراهم میکند.

ویلاهای جنگلی در شمال کشور به خصوص استان مازندران، به دلایل همجواری با دریای خزر (البته ویلا های جنگلی معمولا به دور از ساحل و دریا ساخته میشوند)، آب و هوای مناسب جنگلی، پاک بودن هوا و رطوبت کمتر نسبت به ویلا های ساحلی و ارامشی که دارن از طرفداران زیادی برخوردارند که این ویلا ها را به ویلاهای دیگر ترجیح میدهند و بیشتر مورد توجه خریداران قرار میگیرند.

ویلا های جنگلی در دل جنگل و به دور از شلوغی و سروصدای شهر ساخته می شوند و محیطی آروم و بدون سر صدا را برای خریداران فراهم میکنند. ویلاهای جنگلی برای کسانی که مشکل تنفسی و ریوی دارند و باید به دور از دود و آلودگی باشند با توجه به پاک بودن هوا در مناطق اطراف این ویلا های گزینه خرید بسیار مناسب و پرطرفداری در بین افرادی که دارای بیماری های تفسی هستند میتواند باشد.

ساخت ویلای جنگلی:

ویلای جنگلی در فاصله دورتر از ساحل در زمین های کشاورزی، باغات و مراتع زمین های جلگه ای و جنگلی ساخته میشوند این زمین های جنگلی در داخل بافت مسکونی وجود دارند بنابراین مشکلی برا ساخت نخواهند داشت و خریدارها میتوانند جوازو پروانه ساخت بگیرند.

درمورد دکوراسیون ویلاهای جنگلی و مصالح به کار رفته در ویلاهای جنگلی هم باید دقت کرد و متناسب با محیط باید ساخته شود میتوان از دیوارهای سنگی و پله ها و سقف چوبی متناسب با محط استفاده کرد که الهام گرفته از طبیعت و جنگل باشد تا جلوی زیبا نسبت به محیط به ویلا بدهد.

همانطور که در بالا تا حدودی هم به مزایا و معایب ویلای جنگلی اشاره کردیم در اینجا به صورت کلی تر مزایا و معایب را به صورت کلی و مختصر معرفی خواهیم کرد.

مزایای ویلای جنگلی:

یکی از مزایای اصلی ویلاهای جنگلی برای افرادی که به دنبال ارامش وسکوت زیاد هستند بسیار پر اهمیت هست. خرید ویلاهای جنگلی برای همچین افرادی حس آرامش و لذت بخشی به انسان دست میدهد و تنها چیزی که به گوش میرسد صدای اواز پرندگان می باشد و تنها چیزی که میبینیم سر سبزی و درخت و گیاه میباشد.

از دیگر مزایای ویلاهای جنگلی وسعت بیشتر آنها نسبت به ویلاهای ساحلی و... میباشد.

ویلاهای جنگلی معمولا قیمت مناسب تری نسب به بقیه ویلا ها دارند که از مهمترین مزایای این ویلاها میباشد.

ویلاهای جنگلی به خاطر دور بودن از ساحل معمولا رطوبت کمتری نسبت به ویلاهای ساحلی دارند و با توجه به شرجی بودن هوا در برخی از ماه های سال از مزایا این ویلاها حساب میشود به خاطر داشتن رطوبت کمتر.

معایب ویلا های جنگلی:

اولین نکته از معایب ویلاهای جنگلی میتوان به دور بودن این ویلاها از مرکز شهر اشاره کرد و ممکن است محله هایی که برای خرید ویلا انتخاب میکنیم از مرکز شهر به دور باشند به همین دلیل از امکانات رفاهی همچون سوپرمارکت، درمانگاه و غیره به دور بمانید به همین دلیل در انتخاب خرید ویلا باید دقت کرد.

دومین ایرادی که شاید به ویلاهای جنگلی بتوان گرفت به دلیل شرایط نامساعد آب هوایی در بعضی فصول سال بخصوص زمستان از دشواری های مسیر رفت آمد بعضی از مسیرهای جاده ای بتوان اشاره کرد.

از دیگر معایب خرید ویلاهای جنگلی وجود دام ها و حیوانات محلی در این محلات میباشد.

منبع: https://gillim.ir/property-type/forest-villa

نکته پایانی

بنابراین با یک نتیجه گیری کوچک از مطالب بالا میتوان به این باور رسید ک برای خرید یک ویلای جنگلی در شمال قطعا به تنهایی و بدون راهنما و تحقیق مخصوصا برای کسانی که اطلاعات کافی ندارند در این زمینه کار سخت و دشواری خواهد بود و نیاز به مشاوره با افراد کاربلد در این زمینه و مشاورین املاک معتبر که شناخت کافی نسبت به منطقه که قرار است خرید ویلا انجام بدهیم به مشاوره این افراد نیاز داریم و ما را در مسیر درستی هدایت و راهنمایی کنند تا بتوان یک ویلای جنگلی مناسب خریداری کنیم.

نکات کلیدی برای خرید ویلای جنگلی 2
نکات کلیدی برای خرید ویلای جنگلی 3