جمعه 30 شهریور 1403

نگرانی استفانو از روزگار کاناوارو و زنگا / یک شبح پیولی را تهدید می‌کند: النصر و ایتالیایی‌ها

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نگرانی استفانو از روزگار کاناوارو و زنگا / یک شبح پیولی را تهدید می‌کند: النصر و ایتالیایی‌ها

استفانو پیولی در حالی به عنوان سرمربی النصر معرفی شده که این باشگاه عربستانی هیچ رابطه خوبی با مربیان ایتالیایی نداشته است.

به گزارش "ورزش سه"، استفانو پیولی اخیرا به عربستان رفته تا جانشین لوئیس کاستروی پرتغالی روی نیمکت النصر بشود. سرمربی ایتالیایی که سابقه قهرمانی در سری آ با میلان را دارد حالا باید تیمی که کریستیانوی بزرگ را در ترکیبش می‌بیند را به جام برساند. کاری که لوئیس کاسترو نتوانسته بود به سرانجام برساند.

اما نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که النصر با مربیان ایتالیایی سابقه خوبی نداشته است. باشگاه شهر ریاض پیش از پیولی دو مربی ایتالیایی دیگر را روی نیمکت خود دیده بود: فابیو کاناوارو و والتر زنگا.

پیش از پیولی آخرین مربی ایتالیایی النصر کسی نبود جز فابیو کاناوارو. او در اکتبر 2015 به عربستان آمد و هواداران النصر را به شدت امیدوار کرد. ولی اوضاع اصلا وفق مراد کاناوارو پیش نرفت و او تنها بعد از چهار ماه از باشگاه اخراج شد.

النصر در دوران 110 روزه مربی‌گری کاناوارو 14 بازی انجام داد، 12 مسابقه در لیگ عربستان و 2 بازی در جام حذفی. زردپوشان کاناوارو در این مدت 6 بار پیروز شده، 5 بار به تساوی رسیده و 3 بار شکست خوردند. مدیران باشگاه از کاناوارو انتظار بیشتری داشتند و در نهایت زمانی که در هفته شانزدهم لیگ النصر 4-3 از نجران شکست خورد حکم اخراج را به دست کاناوارو دادند.

پنج سال قبل از آن یک مربی ایتالیایی دیگر که مثل کاناوار نامی بزرگ داشت روی نیمکت النصر نشسته بود. اولین سرمربی ایتالیایی تاریخ باشگاه، والتر زنگا.

ولی دوران حضور زنگا در النصر هم دست‌کمی از کاناوارو نداشت و او بعد از هفت ماه اخراج شد. زنگا هم مثل کاناوارو بیش از آنکه فصل به پایان برسد اخراج شد تا مشخص شود مدیران چقدر از او عصبانی هستند.

النصر با زنگا 16 بازی انجام داد که همه در لیگ عربستان بود. با اینکه آنها تنها یک باخت داشتند ولی مساوی‌های پرتعداد باعث خشم مدیران النصر شد. النصر با زنگا 7 پیروزی، 8 تساوی و یک باخت به دست آورد.

استفانو پیولی حالا سومین مربی ایتالیایی تاریخ النصر است. تیم او با تیم‌های کاناوارو و زنگا تفاوت زیادی دارد. چندین ستاره بزرگ فوتبال اروپا حالا در اختیار پیولی هستند و گل سر سبد همه آنها کریستیانو رونالدو است. باید دید آیا پیولی می‌تواند رویای اصلی مدیران باشگاه یعنی گرفتن تاج و تخت پادشاهی از الهلال است را برآورده کند یا مثل زنگا و کاناوارو دورانی چند ماهه در عربستان خواهد داشت؟

نگرانی استفانو از روزگار کاناوارو و زنگا / یک شبح پیولی را تهدید می‌کند: النصر و ایتالیایی‌ها 2
نگرانی استفانو از روزگار کاناوارو و زنگا / یک شبح پیولی را تهدید می‌کند: النصر و ایتالیایی‌ها 3
نگرانی استفانو از روزگار کاناوارو و زنگا / یک شبح پیولی را تهدید می‌کند: النصر و ایتالیایی‌ها 4