جمعه 27 مهر 1403

نگران غیبت عثمان نیستم، بازیکن‌محور نیستیم / انریکه: با دمبله دعوا نکردیم، مسئله تعهد است!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نگران غیبت عثمان نیستم، بازیکن‌محور نیستیم / انریکه: با دمبله دعوا نکردیم، مسئله تعهد است!

لوئیس انریکه در نشست خبری بازی با آرسنال به سوال بزرگ امروز درباره علت خط خوردن نام عثمان دمبله از فهرست پاری سن ژرمن پاسخ داد.

به گزارش "ورزش سه"، امروز خبرنگاران در لندن با اشتیاق منتظر ورود لوئیس انریکه به سالن نشست بودند. آنها همه به دنبال پاسخ سوال بزرگ امروز بودند: چرا نام عثمان دمبله از فهرست تیم خط خورد و آیا شایعات درباره درگیری و دعوا بین انریکه و دمبله درست است؟

انریکه با آرامش و به تفصیل به این سوال‌ها پاسخ داد. او دعوا با دمبله را رد کرد ولی چندین بار گفت که او به تعهداتش در قبال تیم عمل نکرده. انریکه گفت اگر به عقب برگردد باز همین تصمیم را می‌گیرد و البته گفت خط خوردن دمبله معنایش این نیست که او دیگر نمی‌تواند به ترکیب پی‌اس‌جی برگردد.

*آرتتا دوست قدیمی من است بازی مقابل میکل آرتتا همیشه دلچسب است. ما در بارسا یک فصل هم‌تیمی بودیم و من از او به عنوان هم‌تیمی خاطرات خوبی دارم. بعد از آن سال‌ها همدیگر را ندیدیم و میکل کارنامه عالی‌ای به عنوان مربی داشته. فردا می‌خواهم با او دیدار کنم و گپ بزنم. میکل از مهمترین مربیان بازار است و آرسنال را به کلی تغییر داده. مردی بزرگ و مربی‌ای بزرگ.

*مهمترین سوال از انریکه: علت غیبت عثمان دمبله؟ وقتی یک بازیکن تعهداتی که به عنوان فوتبالیست در تیمش دارد را رعایت نکند به نظر من معنی‌اش این است که آماده نیست. اگر او حاضر نیست به این تعهدها پایبند باشد اشکالی ندارد ولی وظیفه من این است که به دنبال بهترین‌ها برای تیمم باشم. تصمیم من به این علت گرفته شد.

*توضیحات بیشتر انریکه درباره عثمان دمبله دیروز مجبور بودم تصمیم سختی بگیرم ولی بدون شک تصمیمی که گرفتم به نفع تیم است. اگر به عقب برگردیم 100 بار دیگر همین تصمیم را می‌گیرم. معنی حرفم این نیست که این تصمیم برگشت‌ناپذیر است ولی در حال حاضر بهترین تصمیم ان است. من با پی‌اس‌جی قرارداد امضا کردم تا یک تیم بسازم. متاسفانه نمی‌توانم برای بردن جام‌ها یا چمپیونزلیگ تضمین بدهم ولی این تصمیم را می‌دهم که یک تیم بسازم. روز اول گفتم اگر نتوانستم یک تیم واقعی بسازم به خانه می‌روم. اگر کسی شکی دارد دمبله می‌تواند در این تیم باشد و خواهد بود. ولی الان تصمیم من این است.

*آیا شایعات درست است که با دمبله درگیری لفظی داشتی؟ من خیی جدی هستم ولی نمی‌خواهم این ماجرا را مثل سریال‌های ملودرام بکنم. جر و بحثی بین بازیکن و من نبود و ما رابطه خوبی داریم. مشکل عدم رعایت تعهدها توسط بازیکن بود. نه چیزی بیشتر از این. مسئله ظرف پنج دقیقه حل شد.

*بازی با آرسنال؟ آرسنال یکی از بهترین تیم‌های اروپاست. وقتی توپ در اختیارشان نیست به نظرم آرسنال بهترین تیم اروپاست. آنها هویت فوتبالی خاصی دارند و بازی کردن جلویشان سخت است. ما هم سبک بازی مشابهی داریم اما تفاوت‌های زیادی هم داریم. بازی سختی است.

*قبول داری که سبک بازی تیم تو با تیم آرتتا خیلی شباهت ارد؟ اگر اشتباه نکنم آرتتا هفت سال سرمربی آرسنال است و خیلی تلاش کرده تا این تیم را بسازد. من فلسفه فوتبالی مشابهی با او دارم و با بازیکنان ارتباط می‌گیرم و با آنها صادقم.

*نبود دمبله از نظر فوتبالی نگرانت نمی‌کند؟ نه ما بارکولا، کولو موآنی، کانگ این لی، دزیره دوئه و آسنسیو را داریم. پی‌اس‌جی فردا مثل همیشه است. من به تیمم اعتماد کامل دارم.

نگران غیبت عثمان نیستم، بازیکن‌محور نیستیم / انریکه: با دمبله دعوا نکردیم، مسئله تعهد است! 2