دوشنبه 7 آبان 1403

هالند و تنها جایزه‌ای که دست رونالدو به آن نرسیده!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هالند و تنها جایزه‌ای که دست رونالدو به آن نرسیده!

ارلینگ هالند به پنجمین بازیکن در تاریخ فوتبال تبدیل شد که جایزه‌ای را دریافت کرد که کریستیانو رونالدو هرگز به آن نرسیده است.

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند از زمانی که بوروسیا دورتمموند را ترک کرد و به منچسترسیتی پیوست به ماشین گلزنی تیم ترسناک پپ گواردیولا تبدیل شد و در 53 مسابقه برای سیتی 52 گل به ثمر رساند. او همچنین رکورد گلزنی در یکی فصل لیگ برتر را شکست و با 36 گل رکورد جدید را به نام خودش ثبت کرد.

بعد از یک سال درخشان ارلینگ هالند از طرف فدراسیون جهانی آمار و ارقام فوتبال IFFHS به عنوان بهترین بازیکن فوتبال مردان سال 2023 انتخاب شد. ستاره نروژی پنجمین فوتبالیستی است که دستش به این جایزه می‌رسد. پیش از او تنها مارکو فان باستن، لوتار ماتئوس، روبرت لواندوفسکی و لیونل مسی موفق به دریافت این جایزه شده بودند.

IFFHS در سایت خود درباره جایزه هالند نوشت:" ما زودتر از فیفا اقدام به تاسیس جایزه بهترین بازیکن سال کردیم. در سال 1988 این جایزه به مارکو فان باستن تعلق گرفت و در سالهای بعدی خود فان باستن و لوتار ماتئوس برنده‌های این جایزه بودند. اما بعد سپ بلاتر رئیس وقت فیفا از ما درخواست کرد که اجازه بدهیم نام این جایزه در اختیار فیفا باشد. از آن زمان بود که فیفا جایزه بهترین بازیکن سال را اهدا می‌کرد. ولی IFFHS در سال 2020 تصمیم گرفت اهدای جایزه را با همان نام از سر بگیرد و در همان سال و سال 2021 جایزه به روبرت لواندوفسکی تعلق گرفت و در سال 2022 به لیونل مسی اهدا شد. امسال هم برنده جایزه بهترین بازیکن سال ارلینگ هالند است".

این یکی از معدود جوایزی است که در عنوانش نام بهترین بازیکن وجود دارد و تا کنون حتی یک بار هم به کریستیانو رونالدو تعلق نگرفته است. ستاره پرتغالی که این روزها در النصر به سر می‌برد از قضا یک سال درخشان را پشت سر گذاشته و بهترین گلزن کل دنیای فوتبال در سال 2023 بوده است.

هالند و تنها جایزه‌ای که دست رونالدو به آن نرسیده! 2