شنبه 31 شهریور 1403

هدف‌گذاری نوسازی واحد‌های مسکن روستایی به 350 هزار واحد رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هدف‌گذاری نوسازی واحد‌های مسکن روستایی به 350 هزار واحد رسید

مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند نوسازی واحد‌های مسکن روستایی با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است؛ گفت: هدف‌گذاری برای نوسازی واحد‌های مسکن روستایی امسال 350 هزار واحد بود که خوشبختانه با سرعت بسیار خوبی از طریق پرداخت تسهیلات مسکن روستایی که معادل 350 میلیون تومان است، انجام شده و تاکنون بیش از 300 هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی بسیار مهم است گفت: در صورتی که پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی از سوی بانک‌ها اجرایی شود متقاضیان با انگیزه و سرعت بیشتری اقدام به نوسازی واحد‌های مسکونی خود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نوسازی واحد‌های مسکن روستایی نقش موثری در کاهش میزان خسارات ناشی از بلا‌یای طبیعی دارد و باعث می‌شود که واحد‌ها خسارت کمتری ببینند؛ افزود: تاکنون بیش از 54 درصد از واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده‌اند که همین امر باعث شده که واحد‌های مسکونی کمتری بر اثر سیل و زلزله خسارت ببینند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: در صورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا سال 1405 میزان مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی به 70 درصد خواهد رسید.

خبرنگار: محبوبه کباری