یک‌شنبه 22 مهر 1403

هزار و 535 پایگاه در خراسان جنوبی برای جمع‌آوری فطریه برپا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزار و 535 پایگاه در خراسان جنوبی برای جمع‌آوری فطریه برپا می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و 535 پایگاه ثابت و سیار در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر این استان برای جمع‌آوری فطریه و کفارات مردم برپا می‌شود.

احمد رفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 54 پایگاه امداد، 172 مرکز نیکوکاری، 390 شورای زکات روستایی، 391 مسجد و حسینیه و 438 موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد، وجوه زکات فطره و کفارات مردم را جمع‌آوری می‌کنند و هزار و 656 نفر در این زمینه همکاری دارند. وی گفت: روش‌های پرداخت الکترونیکی فطریه نیز وجود دارد و مردم می‌توانند با سر شماره #5*8877* برای پرداخت زکات فطریه خود اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: تلفن گویای 096887، مراجعه به سایت کمیته امداد www.emdad.ir، مراجعه تلفنی و حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا از دیگر روش‌های پرداخت الکترونیکی فطریه و کفاره است. وی افزود: مردم خراسان جنوبی پارسال 976 میلیون تومان فطریه و کفاره به مراکز جمع‌آوری کمیته امداد پرداخت کردند و این استان به لحاظ درصد رشد پرداخت زکات واجب در سطح کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

رفیعی گفت: چهار میلیارد و 335 میلیون تومان سال گذشته از محل وجوهات زکات در استان جمع‌آوری شد که از این میزان 576 میلیون تومان زکات واجب، 2 میلیارد و 244 میلیون تومان زکات مستحبی،976 میلیون تومان زکات عام سادات، 534 میلیون تومان کفارات و سه میلیون تومان رد مظالم بوده است. وی اظهار داشت: مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال 98 نسبت به سال قبل از آن که سه میلیارد و 110 میلیون تومان بود، 39 درصد رشد داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*