چهارشنبه 18 مهر 1403

هزینه موردنیاز تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اعلام شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هزینه موردنیاز تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اعلام شد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته و طبق آمار‌ها برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحد‌های نهضت ملی مسکن باید مبالغ سنگینی تامین شود، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که حدود 600 هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های آماده‌سازی و خدمات زیربنایی و روبنایی 800 هزار واحدی که متقاضیان برای آن واریز وجه انجام داده‌اند نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی از پروژه‌های مسکن مهر منابعی برای آماده‌سازی و خدمات روبنایی دیده نشده است، اظهار کرد: این موضوع یک مشکل اساسی است و این نوع کمبود‌ها و کاستی‌ها به خصوص در مناطقی که مردم ساکن شده‌اند، باید به سرعت جبران شود.

مالکی افزود: باید به مباحث کیفی و کارشناسی توجه بسیاری شود و این امر به عنوان یکی از الزامات اصلی در این دوره است که باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه باید بانک‌ها به پرداخت تسهیلات ساخت و تکمیل منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها توجه کنند، گفت: حدود 800 هزار متقاضی آورده‌های خود را تکمیل کرده اند بنابراین باید توجه بسیار زیادی به تامین منابع مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این دوره کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری