شنبه 31 شهریور 1403

هزینه نجومی شیاطین سرخ برای تن‌هاخ / یونایتد گران‌ترین تیم تاریخ اروپا!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هزینه نجومی شیاطین سرخ برای تن‌هاخ / یونایتد گران‌ترین تیم تاریخ اروپا!

گران‌ترین تیم فوتبال اروپا در سال گذشته نه غولهایی مثل منچسترسیتی و رئال مادرید بلکه منچستریونایتد بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، یوفا در گزارشی اعلام کرد عنوان گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال اروپا به منچستریونایتد تعلق می‌گیرد. بر اساس اعلام یوفا تیم منچستریونایتد در فصل 23-‌2022 عنوان گران‌ترین تیم تاریخ اروپا را به خود اختصاص داده است.

گزارش یوفا که با عنوان گزارش سرمایه‌گذاری و هزینه‌های باشگاه‌های اروپایی منتشر شده نشان می‌دهد منچستریونایتد در آن فصل 1.42 میلیارد یورو برای تیمش هزینه کرده است.

پیش از این رکورد گران‌ترین تیم تاریخ اروپا در اختیار رئال مادرید بود و رئالی‌ها در سال 2020 با هزینه‌کرد 1.33 میلیارد یورو این رکورد را به دست آورده بودند.

قرار گرفتن منچستریونایتد در صدر فهرست گران‌ترین تیمها عجیب و غیرمنتظره است. خیلی‌ها انتظار داشتند این عنوان به تیمهایی مثل منچسترسیتی یا چلسی یا حتی پاری سن ژرمن تعلق بگیرد.

منچسترسیتی پشت سر یونایتد قرار گرفته و سال گذشته برای تیم خود 1.286 میلیارد یورو هزینه کرده است.

در گزارش یوفا که دیشب منتشر شده به درآمدهای باشگاه‌های اروپایی در سال گذشته هم اشاره شده است. رئال مادرید با 841 میلیون یورو، منچسترسیتی با 836 میلیون یورو، بارسلونا با 815 میلیون یورو و پاری سن ژرمن با 807 میلیون یورو در سال 2022 بیشترین درآمد را داشته‌اند.

جالب اینجا است که بین 20 باشگاه پردرآمد اروپایی 9 باشگاه از لیگ برتر انگلیس حضور دارند که میانگین درآمد سالانه هر کدام 323 میلیون یورو است.

لالیگا پشت سر لیگ برتر دومین لیگ پردرآ» د اروپا است و مجموع درآمد آن به 3.3 میلیارد یورو بالغ می‌شود. رتبه سوم با 3.2 میلیارد یورو در اختیار بوندسلیگا قرار دارد. سری آ سال گذشته 2.4 میلیارد یورو و لیگ یک فرانسه 2 میلیارد یورو درآمد داشته است.

هزینه نجومی شیاطین سرخ برای تن‌هاخ / یونایتد گران‌ترین تیم تاریخ اروپا! 2
هزینه نجومی شیاطین سرخ برای تن‌هاخ / یونایتد گران‌ترین تیم تاریخ اروپا! 3