دوشنبه 16 مهر 1403

هزینه نقل و انتقال در شهرک‌های صنعتی صفر شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هزینه نقل و انتقال در شهرک‌های صنعتی صفر شد

فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون وزیر صمت در برنامه رادیو اقتصاد گفت: باتوجه به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب طبیعتا ما باید ظرفیت لازم به منظور مشارکت مردم در بخش صنعتی کشور مهیا کنیم، متاسفانه امروز ما در برخی از شهرک‌های صنعتی با فقدان زیرساخت‌های صنعتی مواجه هستیم.

او ادامه داد: یکی از زیر ساخت‌های ما در شهرک‌های صنعتی ایجاد کارگاه‌های صنعتی است سیاست ایجاد کارگاه‌های صنعتی در دستور کار است که اگر سرمایه گذاری بخواهد با تفکیک کارگاه‌ها کاری کند تامین مالی برای تسریع زیرساخت‌ها داده می‌شود که هزینه‌ها به میزان 80درصد کاهش یافته است.

مقیمی بیان کرد: در حال حاضر 80 هزار واحد صنعتی در کشور داریم در تکمیل زنجیره‌های ارزش با 80 هزار واحد صنعتی با مجوز وزارت صنعت 3میلیون و 200هزار صنوف داریم که 600هزار تولیدی و توزیعی هستند و کار تخصصی فروش و بازاریابی دارند لذا فرایندی مهیا شد تا کنار واحد‌های صنعتی از محیط‌های تولیدی حمایت شود تا جامعه صنعتی مسایل بازاریابی و فروش شان حل گردد.

معاون وزیر صمت بیان کرد: اگر کسانی برای نوسازی واحد صنعتی خود اقدام می‌کردند ما هزینه نقل و انتقال دریافت می‌کردیم که ما این هزینه را معاف کرده ایم به طوری که افراد ترغیب شوند تا واحد صنعتی خود را فعال و یا ایجاد کنند تا بهره وری را بالا ببرد.

به گفته سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تعامل با اتاق بازرگانی اصلاحات انجام شده و 21مورد تغییرات با مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی در سیاست‌ها اجرایی و تدوین شده است.

خبرنگار: رضا زارع

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی