پنج‌شنبه 19 مهر 1403

هشت معلول با تسهیلات بهزیستی آستارا شاغل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشت معلول با تسهیلات بهزیستی آستارا شاغل شدند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: امسال حدود چهار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی به معلولان این شهرستان اختصاص یافته است و هشت معلول با دریافت تسهیلات، مشاغلی نظیر خیاطی، پرورش مرغ بومی و آرایشگری راه‌اندازی کرده‌اند.

فریبرز خورشیدی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 27 معلول فاقد مسکن شناسایی شده و امسال با مشارکت بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هر متقاضی، 500 میلیون ریال وام بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: پروانه ساختمان واحدهای مسکونی معلولان با مشارکت دهیاری ها و کارشناسان بهزیستی صادر می شود و به مراجعه حضوری معلولان نیاز نیست و به زودی ساخت هفت واحد مسکونی برای معلولان، توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: هزار و 350 معلول تحت پوشش بهزیستی آستارا هستند و بیشتر آنها معلولان جسمی حرکتی هستند و ماهانه 30 معلول به صورت رایگان در منازل خود ویزیت می شوند.

خورشیدی گفت: رویکرد اداره بهزیستی، توانمندسازی معلولان است و با حمایت دولت و بر مبنای برنامه ششم توسعه، یارانه معلولانی که در منزل نگهداری می شوند، سالانه 20 درصد افزایش می یابد.

9 تا 15 آذرماه هفته معلولان است.

بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*