جمعه 10 فروردین 1403

هشدار دو کشور اروپایی به نشتی خط لوله گاز وارداتی از روسیه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
هشدار دو کشور اروپایی به نشتی خط لوله گاز وارداتی از روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، مقامات دریایی سوئد امروز سه‌شنبه درباره وجود دو فقره نشتی گاز در خط لوله نورداستریم یک در مسیر آب‌های سوئد و دانمارک پیام هشدار صادر کردند. این اتفاق بلافاصله پس از نشتی اخیر گاز در خط لوله نورداستریم 2 اتفاق افتاده است.

سخنگوی وزارت دریایی سوئد اعلام کرد: دو فقره نشتی گاز در خط لوله نورداستریم یک، یکی در منطقه اقتصادی سوئد و دیگری در منطقه اقتصادی دانمارک وجود دارد که خیلی به هم نزدیک‌تر هستند.

این سخنگو اعلام کرد: نشتی گاز در شمال‌شرق دانمارک در جزیره بُرن‌هلم اتفاق افتاده است. هنوز اطلاعات دقیق‌تری درباره اینکه چه عاملی باعث این نشتی شده وجود ندارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت دریایی سوئد، در حال حاضر نظارت‌های دقیقی انجام می‌شود که کشتی‌هایی که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند به این سایت برخورد نداشته باشند.

روز دوشنبه مقامات دانمارک هم از کشتی‌هایی که در آن مسیر تردد می‌کنند خواسته بود تا حداقل به شعاع 5 کیلومتر از محل نشستی فاصله بگیرند.

بر اساس این گزارش دانمارک پس از وقوع این نشتی گاز آمادگی خود را برای هرگونه پیامد احتمالی بیشتر کرده است.

مقامات این کشور خواسته‌اند که در سطح کشوری آمادگی لازم در بخش‌های برق و گاز را بیشتر کنند. تا کنون 3 نشتی در خط لوله‌های نورداستریم یک و 2 در نزدیکی دانمارک ایجاد شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سوئد نشتی خط اقتصاد نشتی گاز در خط لوله نورد استریم هشدار گازی در سوئد و دانمارک این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است